ثبت‌‌نام بیش از ۳۰۰ هیات مذهبی آبادان در سامانه بیرق

حجت‌الاسلام رویوران از ثبت بیش از ۳۰۰ هیات مذهبی آبادان تا کنون در سامانه بیرق خبر داد و گفت: به هیات‌ها، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی که مجوز فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی آبادان را اخذ نکرده باشند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

«حجت‌الاسلام عادل رویوران» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به ثبت‌نام هیات‌های مذهبی در سامانه بیرق اظهار کرد: تاکنون در شهرستان آبادان 304 هیات مذهبی متشکل از هیات‌های مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در سامانه بیرق ثبت‌نام کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: علاوه بر ثبت‌نام در سامانه بیرق این هیات‌ها با حضور در اداره تبلیغات اسلامی، فرم‌های مربوط به مجوزهای لازم جهت برگزاری مراسمات را دریافت و تکمیل کرده‌اند که قابل توجه است.

 

وی از ثبت‌نام  بیش از یک‌هزار و 850 هیات مذهبی خوزستان در سامانه بیرق تاکنون خبر داد و اضافه کرد: طبق دستورالعمل اجرایی پذیرایی در این اماکن فقط به صورت بسته‌بندی امکان‌پذیر است.

 

حجت‌الاسلام رویوران با بیان اینکه هر گونه پخت و پز باید به‌صورت بیرون‌بر باشد تصریح کرد: پیش از پخت و پز نیز آشپزخانه مورد نظر باید توسط بازرسان مرکز بهداشت بازدید شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه هیات‌ها، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی مجوز فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی آبادان را اخذ نکرده باشند اجازه فعالیت نخواهند داشت عنوان کرد: از هر هیات یک نفر معرفی شده که با گذراندن آموزش‌های لازم توسط مرکز بهداشت آبادان به عنوان همیار بهداشت در کنار دسته‌های عزاداری حضور خواهد داشت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان یاد آور شد: انجام عزاداری‌ها و مراسم در هیات‌های مجوزدار و ثبت شده در سامانه بیرق نیز مطابق با دستورالعمل ابلاغی که به آنها تسلیم شده است صورت می‌پذیرد.

 

کد خبر 963369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha