روحیه امر به معروف میان آحاد مختلف جامعه تقویت شود

حجت‌الاسلام بنی‌طریف گفت: در ماه محرم و با توجه به تبیین شخصیت امام حسین (ع) باید روحیه امر به معروف میان آحاد مختلف جامعه تقویت شود، چرا که این امر سبب سالم‌سازی جامعه از بدی‌ها می‌شود.

«حجت‌الاسلام حکیم بنی‌طریف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: ماه محرم یکی از ماه‌های بسیار مهم میان مسلمانان است که این اهمیت نزد شیعیان چند برابر شده و یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این ماه باید رعایت شود موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای اهواز افزود: متاسفانه در جامعه به سمت امر به معروف و نهی از منکر گزینشی در حال حرکت هستیم و هرکجا که به صلاح نبود این وظیفه دینی را انجام نمی‌دهیم، در حالی که در دین اسلام برای امر به معروف و نهی از منکر مصلحت شخصی وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه توصیه به ماسک زدن مصداق امر به معروف است ابراز کرد: امروزه و در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه به زدن ماسک در مجامع عمومی و خصوصی یکی از مصادیق امر به معروف است؛ با ماسک زدن از شیوع این ویروس در جامعه جلوگیری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بنی‌طریف اضافه کرد: در ماه محرم و با توجه به تبیین شخصیت امام حسین (ع) باید روحیه امر به معروف میان آحاد مختلف جامعه تقویت شود، چرا که این امر سبب سالم‌سازی جامعه از بدی‌ها می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در عیدسعید قربان به موضوع تحریف اشاره داشتند، از این رو جامعه مذهبی و روحانیون در این روزها موضوع تحریف تاریخی نهضت امام حسین (ع) را در نظر داشته باشند، زیرا دشمنان درصدد تحریف وقایع عاشورا هستند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای اهواز یاد آور شد: جامعه مذهبی با تحقیق و پژوهش می‌توانند تحریف‌های واقعه عاشورا را پیدا کرده و استناد به تاریخ و کتب معتبر اصل واقعه کربلا را به جامعه تبیین کند، این موضوع تلاش‌های معاندان اسلام را بی‌اثر می‌گذارد.

 

کد خبر 963413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha