اقامه عزای حسینی در ۳۷۰ مسجد مرکز و جنوب تهران/ اختصاص نذورات و هزینه ایستگاه‌های صلواتی به محرومان

حجت‌الاسلام مجیدی با بیان‌اینکه مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳۷۰ مسجد ناحیه شهید نواب صفوی برگزار می‌شود، گفت: نذورات و هزینه ایستگاه‌های صلواتی به کمک‌های مومنانه اختصاص می‌یابد.

حجت الاسلام «مهران مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد ناحیه شهید نواب صفوی (مرکز و جنوب تهران)، اظهار کرد: ما به مساجد ناحیه اعلام کرده ایم که در برگزاری مراسم عزداداری حضرت سیدالشهدا(ع) دستور العمل های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اعلام برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در 370 مسجد این ناحیه، بیان کرد: در همین راستا تعدادی از مساجد مراسم عزاداری را در مدارس پیرامونشان و تعدادی دیگری از مساجد نیز در بوستان های اطراف مسجد و برخی دیگر در فضای باز مسجد برپا می کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: همچنین تعدادی دیگری از مساجد، در فضای باز خیابان و در مجاور مسجد که مزاحمتی برای تردد مردم نداشته و از اشکال شرعی به دور باشد، اقدام به برپایی مراسم عزاداری خواهند کرد. از طرفی اصل بر این موضوع گذاشته شده است که عزاداری مختصر و مفید باشد.

 

وی ادامه داد: امسال به دلیل شرایط بحران کرونا اطعام غذا در مساجد انجام نخواهد شد و نذورات مردمی را به صورت سبد کالا در میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد، که البته بر اساس ظرفیت مساجدمان سبدهای کالا به افراد مستحق اهدا می شود.

 

مدیرناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: همچنین مساجد ناحیه شهید نواب صفوی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه جنوب تهران تلاش خواهند کرد که برای نیازمندان جنوب و حاشیه تهران کمک رسانی کنند، تا موازی کاری در امداد رسانی به نیازمندان انجام نشود.

 

حجت الاسلام مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه های صلواتی که همه ساله در ایام محرم در جوار مساجد به منظور پذیرایی، توزیع چای و شربت برپا می شد، امسال برپا نخواهد شد، تا بنا بر اقتضای خودمان زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم. 

کد خبر 963448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha