۱۵ طرح هادی روستایی در خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح هادی روستایی پیش ازظهر امروز (۲ شهریور) با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان به نمایندگی در روستای مرک از توابع بیرجند به بهره برداری رسید.

 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

 

اجرای طرح هادی در این روستاها شامل زیرسازی۱۷ هزار و ۳۹۵ مترمربع، آسفالت ۸۰ هزار و ۷۴۵ مترمربع، سنگفرش معابر و جداره سازی سه هزار و ۷۲۵ مترمربع، ترانشه برداری، جدول گذاری جهت هدایت آب های سطحی، اجرای پل و دیوار سنگی است.

 

پروژه های طرح هادی و بهسازی معابر روستاهای موردستان در بشرویه، معصوم آباد در خوسف، دستگرد در درمیان، کبودان و شیرخند در زیرکوه، ماخونیک در سربیشه، چاه غیاث در سرایان، کاظم آباد و چاه مسافر و زیرکوه در طبس، کرغند و بیهود قاینات، بندان و طبسین سفلی در نهبندان از جمله طرح های افتتاحی هستند.

 

گفتنی است؛ طرح هادی روستای مرک شهرستان بیرجند با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که به صورت پایلوت برای مراسم امروز افتتاح شد نیز شامل سنگفرش و جداره سازی، ساماندهی و ایجاد فضای سبز، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی، اجرای المان و یادمان شهدا و ... است.

کد خبر 963482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha