امر به معروف و نهی از منکر را نباید در مصادیق خاص محدود کرد/مبارزه با فساد از مصداق های این فریضتین است

سردار مطهری گفت: امر به معروف و نهی از منکر صرفاً به مسئله عفاف و حجاب محدود نمی شود بلکه مصادیق دیگری از جمله مبارزه با فساد هم دارد که سازمان اطلاعات سپاه در مبارزه با فساد کارهای زیادی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمدمطهری، یکشنبه(۲ شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به تلاش های دشمن در هدف قراردادن اذهان ملت ایران تأکید کرد: به همین دلیل همه بعنوان سرباز باید احساس وظیفه کنند.

 

 

دبیرستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان نقش رسانه را به جهت پیگیری برای کشف حقایق و داشتن حرف های نو و گیرا که مورد توجه مردم باشد؛ برای مقابله با دشمنان تأثیرگذار دانست و در ادامه به نامگذاری ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر که از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور است اشاره و بیان کرد: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال« نهضت حسینی؛ مطالبه گری و فرهنگسازی» با هشتک عمومی «بی تفاوت نباشیم» است.

 

 

وی با تصریح به این مطلب که وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ورود به اجرای فریضتین نیست بلکه وظیفه حمایت، هدایت و نظارت را بر عهده دارد؛ گفت: چندین معاونت از جمله اجتماعی و مطالبه گری(با مسئولیت حجت الاسلام سعادت فر) آموزش، فرهنگ و تحقیقات(مدیرکل ارشاد) دولت و مردم(معاون سیاسی امنیتی استانداری) قضایی(با مسئولیت دادستان) و معاونت نظامی ذیل ستاد فعالیت می کند.

 

 

سردار مطهری تشکیل شوراهای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات و نیز در اصناف و بازار و مساجد و هیئت ها را از جمله اقدامات انجام شده خواند و خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه مبارزه با مفاسد که خود از مصادیق امر به معروف به شمار می رود، در استان انجام شده است.

 

 

وی تقدیر از مدافعان سلامت را که کار جهادی آنان و مسئولیت پذیری ایشان در ایام کرونا الگوی روز محسوب و از مصادیق معروف است؛ از جمله اقدامات ستاد نام برد و از برگزاری مسابقه مجازی از کتابچه« قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

 

 

دبیرستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهار داشت: این مسابقه از ۵ تا ۳۱ شهریور برگزار می شود و علاقه مندان با مراجعه به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهادکتابخانه های عمومی کشور به نشانی «www.samakpl.ir»می توانند نسبت به دریافت نسخه الکترونیک کتابچه مذکور اقدام کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید فعل را زیر سوال ببریم نه فاعل را و این عمل باید همراه با دلسوزی و حلم باشد و خاطی را قانع کنیم نه محکوم؛ به اجرای طرح «شهید بهنام محمدی» که در واقع مثلث ارتباطی خانواده، مسجد و مدرسه است اشاره کرد و گفت: در خصوص اجرای طرح «ناظر ۱» بر اساس گزارش نیروی انتظامی در پایان سال گذشته از ۲۰۰ مورد گزارش در راستای اجرای این طرح، پس از احضار و مراحل بعدی به ۸۰ مورد تقلیل یافت.

 

 

سردار مطهری با متذکر شدن این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر صرفاً به مسئله عفاف و حجاب محدود نمی شود بلکه مصادیق دیگری از جمله مبارزه با فساد، مبارزه با رشوه، عدم پاسخگویی مسئولین، عدم رعایت اخلاق،  و... هم هست؛ اظهار داشت: گره زدن امر به معروف و نهی از منکر تنها به یک مصداق، ظلم در حق این فریضیتن است.

 


وی ادامه داد: رسانه ها باید از همه دست اندرکاران امربه معروف و نهی از منکر مطالبه گر باشند؛ به طور مثال در خصوص بدحجابی از اداره صمت سئوال کنند چرا پوشاک نامناسب در بازار عرضه می شود؟ یا مثلاً مدیری که ترک فعل دارد باید با او برخورد شود.

 


دبیرستاداحیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات سپاه در مبارزه با فساد کارهای  زیادی انجام داده که خود مصداق این فریضتین به شمار می رود؛ خنثی سازی نقشه بمب گذاری در بیت الزهرا سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در فاطمیه سال گذشته را از دیگر مصادیق نهی از منکر عنوان کرد.

 

 

وی با افزودن اینکه بضاعت ما در برابر رسانه های دنیا کم است؛ از شکل گیری و ساماندهی گروه های جهادی برای تذکر لسانی در سطح شهر خبر داد و افزود: رزمایش کمک مؤمنانه در شرایطی که خیلی ها به دلیل کرونا آسیب دیدند، خود نوعی «معروف» است.


 

کد خبر 963548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha