دکل نفتی گمیشان تا ۵ ماه آینده نصب می شود/ راه نجات توسعه استان ورود سرمایه گذار است

سنگدوینی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ توسعه ای از بقیه استان ها عقب افتاده است، گفت: راه نجات استان گلستان برای توسعه ورود سرمایه گذار به استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رمضانعلی سنگدوینی» صبح امروز (یکشنبه 2 شهریور) در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در مجلس گفت: قبل از عید علی رغم شدت ویروس کرونا در کشور و استان، 50 هزار بسته پک بهداشتی و ماسک بین مردم شهرها و روستاهای گرگان و آق قلا توزیع شد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: چندین مسئله و موضوع را در این مدت در مجلس پیگیری کردیم که یکی از آنها در خصوص بحث اکتشاف نفت بود در منطقه گمیشان است.

 

وی اظهارداشت: برای این پروژه انتخاب پیمانکار بود که با هزینه مبلغ 9 میلیارد و 36 میلیون تومان آماده شد.

 

سنگدوینی تصریح کرد: در مرحله بعدی نصب حفاری که ظرف 4 تا 5 ماه آینده هم دکل نفتی در این منطقه نصب می شود.

 

وی ادامه داد: هزینه نصب حفاری و غیره 10 میلیون یورو به مدت قرارداد 280 روز و و عمق حفاری 4 هزار متر است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل فعالیت 30 ساله در شرکت ملی گاز اولویت اولم کمیسیون انرژی بود و به عضویت این کمیسیون درآمدم.

 

وی اکتشاف قزل تپه مراوه تپه را نیز از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: اگر این مخزن را بتوانیم را به بهره برداری برسانیم می توانیم ذخیره سازی برای آن داشته باشیم.

 

سنگدوینی، بازدید از بیمارستان شصت کلاته و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان را از فعالیت های دیگر در این مدت بیان کرد و افزود: با بازدید صورت گرفته قرار است در آینده کمبود بیمارستان های استانی را در سطح مرکز استان جبران کنیم.

 

 

آمادگی بانک صادرات برای سرمایه گذاری میگوی گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به دیدار خود با مدیران عامل بانک ها، گفت: در این دیدارها بانک صادرات اعلام آمادگی کرد بین 600 تا 1800 میلیارد تومان در بحث میگو در استان سرمایه گذاری کند.

 

وی افزود: این اقدام می تواند 5 هزار شغل در استان ایجاد کند که با ورود قرارگاه خاتم الانبیا این مهم رخ خواهد داد.

 

سنگدوینی گفت: بانک سپه در استان 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد که در حال حاضر 8 هزار میلیارد تومان را در استان هزینه و صرف کرده است.

 

وی افزود: بحث پتروشیمی را با مدیرعامل بانک سپه مطرح کردیم تا تمام هم و غم همه و مجمع نمایندگان و استان این پتروشیمی را جلو ببریم.

 

حضور کاروان خدمت در 14 روستا

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به راه اندازی کاروان خدمت با حضور دو نماینده مردم گرگان و آق قلا، اظهارداشت: تا کنون این کاروان به اتفاق مدیران استان و شهرستان و فرمانداران به 14 روستا در شهرستان های گرگان و آق قلا رفته است و در مساجد هر روستا بین مردم حضور یافته و مشکلات آنان را بررسی می کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر مردم در شرایط سختی از لحاظ اقتصاد و معیشت قرار دارند که بعضا یکی از کارهای مردم نیاز به منابع مالی ندارد و می توان  50 درصد مشکلات مردم را حل کرد.

 

سنگدوینی خاطرنشان کرد: این کاروان خدمت نیز فردا از ساعت 10 و نیم از روستای تیمور آباد گرگان آغاز می شود و به چند روستا خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه راه نجات استان برای توسعه ورود سرمایه گذار به استان است، اظهارداشت: باید ورود سرمایه گذار به استان را تسهیل کرد و باید شرایط فراهم شود وگرنه غیر این استان ما توسعه نخواهد کرد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: استان گلستان از لحاظ توسعه ای از بقیه استان ها عقب افتاده است و نسبت به استان های دیگر به استان گلستان ظلم شده و اصلا عدالت رعایت نشده است.

 

در حق گلستان ظلم شده است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: استان گلستان شاخص است ولی متاسفانه به آن ظلم شده است.

 

وی یادآور شد: در جلسه ای با حضور وزیر نفت پتروشیمی یکی از دغدغه هایم بود و با وزیر نیرو نیز بحث آب شرب استان گلستان مطرح شد و سد نرماب را مطرح کردیم.

 

سنگدوینی با اظهارتاسف گفت: در استان گلستان همه منابع آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و سدهایی که الان به بهره برداری برسد را نداریم.

 

7 شهر گلستان تنش آبی دارند

وی افزود: 7 شهر استان گلستان با تنش آبی و با کمبود آب مواجه هستند. در این شهرها فشارهای آب بسیار کم است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: در شهر گرگان در مرکز استان با کمبود آب مواجه هستند و 75 روستا در استان اصلا آب ندارند و بعضی از مخازن روستایی الان نیمه تمام مانده است.

 

وی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی نیز بحث کمربندی گرگان را پیگیری کردیم، قرار شد با 20 میلیارد تومان بودجه ای که در درخواست کردیم تا پایان سال بلوار و جاده آن احداث شود.

 

سنگدوینی، بهسازی جاده بندرترکمن به آق قلا، راه آهن و منطقه آزاد اینچه برون را از دیگر مسائل و دغدغه نمایندگان برشمرد و گفت: پیگیری پروژه های نیمه تمام استان، هتل ورزش، حل مشکل بسکتبال گرگان، پیگیری مسائل کشاورزی و غیره از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دو ماه فغعالیت مجلس است.

 

مبارزه با فساد در اولویت اول همه باید باشد

وی با تاکید بر اینکه اگر فسادها جمع آوری شود ما مشکلی منابع نداریم، افزود: از سال 89 تا کنون یک ریال به یارانه مردم اضافه نکرنشده است مردم با این وضعیت ارز چطوری می خواهند زندگی کنند؟

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: مبارزه با فساد در اولویت اول همه سیستم کشور باید باشد و ما هم در مجلس کاملا حمایت می کنیم.

 

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما ما را هم رصد کنید و هر جا دیدید که مشکلی داریم تذکر دهید. ما برای مردم آماده ایم و  باید مردم را امیدوار کنیم.

 

کد خبر 963571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha