انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر جهاد در راه خدا است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن تاکید بسیاری شده است گفت: انجام این فرایض جهاد در راه خدا است.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر  اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات قرآن در کنار نماز و زکات آمده است.

 

امام جمعه دزفول با تأکید بر اینکه خداوند خلف وعده نمی‌کند افزود: خداوند وعده داده است که به‌زودی رحمت خداوند شامل حال آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد شد و این وعده رحمت خداوند بهترین پاداش است.

 

وی تصریح کرد: انجام این فریضه الهی جهاد در راه خدا است و شاید این جبهه حساس‌تر، پیچیده‌تر و دقیق‌تر از جبهه جنگ فیزیکی باشد، زیادی عِده و عُده مهم نیست بلکه اخلاص مهم و کارساز است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با تأکید بر اینکه آحاد مردم و مسئولان در هر جایی مسئول هستند اضافه کرد: دزفول در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در استان و حتی در کشور درخشیده است و باید این درخشش موجب تلاش بیشتر شود.

 

وی همچنین فضای مجازی را عرصه مهمی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: موضوعات امر به معروف و نهی از منکر باید گسترش یابد و جاهای حساسی که کمتر دیده می‌شوند ولی منکرات بزرگی هستند مانند دست درازی به بیت‌المال را نیز پوشش دهید و با توکل به خداوند و توسل به ائمه (ع) ادامه دهید و مطمئن باشید که پشتوانه دارید و حمایت می‌شوید.

 

امام جمعه دزفول ضمن تأکید بر اهمیت وحدت عنوان کرد: خوشبختانه در جامعه و مردم ندای تفرقه و اختلاف فروکش کرده و فضای وحدت حاکم شده است، باید این فضا را حفظ کرد چراکه در سایه وحدت کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

 

وی در پایان بار دیگر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را یاد آور شد و بیان کرد: تلاش‌های صورت گرفته موجب شده که مردم احساس کنند و بدانند تشکیلاتی وجود دارد که جلوی ناهنجاری‌ها را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که در جامعه یکه تازی کنند.

 

کد خبر 963843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha