توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند به جای پخش غذای نذری

یازع از توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانوارهای نیازمند در قالب طرح کمک‌های مومنانه به جای پخش غذای نذری در آبادان خبر داد.

«مکی یازع» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهدای دشت کربلا حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه محرم و همچنین وجود اپیدمی شیوع بیماری منحوس کرونا ویروس نشست‌هایی در خصوص نحوه و مدت زمان برگزاری مراسمات عزاداری را با فرماندار ویژه آبادان و رئیس ستاد تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار کردیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان از کاهش زمان برگزاری مراسمات عزاداری در این شهرستان خبر داد و افزود: بنا بر مصوبات این نشست‌ها مقرر شد زمان برگزاری آئین عزاداری سرور و سالار شیعیان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان با یک ساعت و نیم کاهش از ساعت 21:00 آغاز و در ساعت 22:30 پایان یابد.

 

وی به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای پخت و پز غذای نذری اشاره کرد و اذعان داشت: توانستیم یک آشپزخانه برای پخت و توزیع غذا با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کارشناسان بهداشت راه‌اندازی کنیم.

 

یازع با بیان اینکه امسال به جای پخش غذا نذری بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان توزیع می‌شود تصریح کرد: طی نشستی که با  هیات داران مذهبی داشتیم توافق شد تا امسال به‌دلیل وجود بیماری کرونا به جای پخش غذای نذری ازسوی هیات داران بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شود .

 

وی در همه عرصه‌های مختلف هیات‌های مذهبی آبادان را پیش قدم خواند و بیان کرد: هیات‌های مذهبی این شهرستان در عرصه‌های مختلف از جمله شوری آب، سیل، مقابله با کرونا ویروس حضوری پررنگ دارند و اکنون نیز در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در حال خدمت به محبان اهل بیت (ع) هستند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان با اشاره به برگزاری آئین پیاده‌روی اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه یاد آور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با موکب داران حسینی با توجه به اینکه امسال امکان سفر به کشور عراق میسر نیست اقداماتی در مرز شلمچه نظیر پذیرایی از زائران امام حسین (ع) که از شهرهای دیگر به شلمچه آمده‌اند و فراهم کردن مکانی برای استراحت آنها با رعایت تمامی موارد بهداشتی انجام خواهد شد.

 

کد خبر 963860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha