دغدغه‌‌مندی فعالان رسانه‌ای، لازمه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از الزامات مهم در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احساس مسئولیت و دغدغه مندی فعالان رسانه ای است.

حجت‌الاسلام «حسن خیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: اهمیت و ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تا آن جاست که بر اساس کلام گهربار ائمه اطهار(ع) به واسطه اهتمام به آن ، حدود اسلامی اقامه شده و جامعه حیات واقعی خود را حفظ می کند ، کما این که جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر صورت نمی گیرد، در واقع جامعه ای مُرده است که نیکان و افراد صالح کنار زده شده و به تدریج افراد شرور بر آن حاکم می شوند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آن چه شایسته و بایسته است این که هر کسی در جامعه اسلامی به خصوص فعالان و دست اندرکاران رسانه های جمعی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، می بایست با احساس تکلیف و دغدغه مندی لازم عمل کرده تا انشاالله به این واسطه شاهد تحولات خوبی در این باره باشیم.


وی خاطرنشان کرد: از سویی باید توجه داشته باشیم این که در آیات و روایات فراوانی بر اهمیت توجه به این فریضه تاکید شده، به این خاطر است که اساساً حیات و کیان جامعه اسلامی و اقامه فرایض دینی، در سایه امر به معروف و نهی از منکر میسر است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: در این میان به خصوص رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی نقش بسیار مهمی ایفا می کند ، چه آن که با تولید و نمایش برنامه های مناسب و ارزشمند و جذاب می تواند ضرورت پرداختن به فریضه امر به معروف و آسیب های ناشی از غفلت از آن را برای آحاد مردم به خوبی جا بیندازد.


وی در خاتمه سخنان خود افزود: به هر صورت لزوم توجه به این فریضه الهی مستلزم این است که اولاً صرفاً نگاه مقطعی و موسمی به این مهم نداشته باشیم و در همه طول سال به این مساله بپردازیم و ثانیاً هم این که به معنای واقعی کلمه همه اقشار و نخبگان و مسئولان، دغدغه مندانه وارد میدان شده و بدین وسیله زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد و عرصه های مختلف فراهم گردد.

کد خبر 964076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha