مسئولان ملزم به اجرای مصوبات شورای امر به معروف هستند

سردار قاسمی گفت: تصمیم هایی که شوراهای استانی امر به معروف و نهی از منکر گرفته می شود، طبق قانون باید توسط مسئولان اجرا شود، چراکه اینها به نوعی قوانین محلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» صبح امروز (۳ شهریور) در جلسه شورای عالی قضایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در هفته امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالحسین(علیه السلام) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلسه و تجمعات بزرگی در دهه اول محرم برگزار نکرد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هماهنگی بین بخش‌های مختلف شورای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی به خوبی وجود دارد، گفت: تاکنون همراهی خوبی از سوی دستگاه قضایی استان در بحث حمایت از ناهیان از منکر و آمران به معروف شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.

 

وی تسریع در روند اجرای پرونده های منکرات را از خواسته‌های ستاد دستگاه قضایی دانست و گفت: باید شعبه ویژه ای برای رسیدگی سریع به این پرونده ها تشکیل شود و گزارشات به مردم ارائه گردد.

 

قاسمی وظیفه مردم در فریضه واجب امر به معروف را تذکر لسانی دانست و افزود: موارد دیگر از جمله برخورد با منکرات بر عهده دستگاه قضایی است که باید بعد از رخداد یک منکر فوری به پرونده رسیدگی و نتیجه هم به مردم اعلام شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون در شوراهای استانی امر به معروف تصمیم های خوبی گرفته شده است، اظهارداشت: تصمیم هایی که شورای های استانی امر به معروف و نهی از منکر گرفته می‌شود، طبق قانون باید توسط دستگاههای اجرایی اجرا شود، چراکه اینها به نوعی قوانین محلی هستند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به برخی از مصداق های تصمیم گیری در ستادهای استانی امر به معروف و حمایت از آمران به معروفات اشاره کرد و گفت: چندین مورد از منکرات تاکنون در استان بوده که در جلسات استانی در مورد آن تصمیم گیری و نتایج خوبی داشته است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه بسیج طبق قانون وظیفه تذکر لسانی را دارد، گفت: این آمادگی وجود دارد که دستگاه قضایی کلاس هایی را برای ضابطین قضایی ستاد برگزار کند.

 

کد خبر 964103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha