حسینیه سیار عزاداری محرم در ورامین راه اندازی شد

مدیر موکب مردمی جوادالائمه(ع) شهرستان ورامین از راه اندازی حسینیه عزاداری و روضه خوانی محرم در سطح شهرستان ورامین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، فتح الله فرجی مدیر موکب مردمی جوادالائمه(ع) شهرستان ورامین گفت:از برکات انقلاب و نظام اسلامی ما احیاء مراسم های دینی از جمله عزاداری محرم است که ایرانیان از هر گروه،زبان و جریانی، حتی غیر از شیعه این مناسبت بزرگ را عزیز و گرامی  می دارند.
وی گفت: متاسفانه شرایط امسال به گونه ای است که به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا عده ای نتوانند به صورت حضوری در مراسم عزاداری با امام زمان(عج) اظهار همدردی کنند.
فرجی ادامه داد: موکب جواد الائمه(ع) شهرستان ورامین با همفکری تعدادی از دوستان، حسینیه سیار را در سطح شهرستان ورامین راه اندازی کرد تا بتواند مجلس روضه و سینه زنی امام حسین(ع) را به درب منازل و محله های مختلف بیاورد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین حضور در مجلس عزای سالار شهیدان را آرزوی همه ایرانیان دانست و بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم عده ای از هموطنان خود و اطرافیانشان درگیر ویروس کرونا شده اند و به همین دلیل نمی توانند از منازل خود خارج شوند و یا عده ای از ترس مبتلا شدن به این ویروس در منازل خود مانده اند اما آرزوی شنیدن و دیدن مجلس عزای حسینی را دارند به همین دلیل هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا این حسینیه در پنج محله مختلف شهر ورامین به مدت نیم ساعت با نوای گرم مداح قدیمی و مخلص اهلبیت(ع) حاج علیرضا کمالی اقامه عزا و ذکر مصیبت می کند.
مدیر موکب جوادالائمه(ع) شهرستان ورامین در پایان گفت: متاسفانه بعضی از محله ها و شهرک های جدید التاسیس فاقد حسینیه و مسجد هستند و وقتی این حسینیه سیار در آنجا اجرای برنامه دارد استقبال به حدی می باشد که درخواست دارند ساعتها در آنجا عزاداری و سینه زنی صورت بگیرد و بحمدالله استقبال مردم و دیدن اشک و ماتم مردم مومن، دست اندرکاران این حسینیه را به این کار دلگرم تر می نماید.
لازم بذکراست، شهرستان ورامین حدود 500 محله و شهرک دارد که حسینیه سیار عزاداری امام حسین ع بنا دارد در ایام ماه محرم در بعضی از این محله ها خصوصا مناطق کم برخوردار حضور پیدا کند تا همچنان شور حسینی پابرجا بماند و این محله ها و شهرک ها رنگ و بوی عزای سیدالشهدا علیه السلام داشته باشند.

کد خبر 964125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha