۲ طرح کشاورزی در تالش به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از هفته دولت ۲طرح کشاورزی کارخانه آرد با ظرفیت ۴۰۰ تن و سردخانه با ظرفیت سه هزار تن در تالش افتتاح و به بهره برداری رسید.

«سیدعلی موسوی» با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و خدمات آن به بخش های مختلف در راستای جهش تولید از افتتاح و بهره برداری 2 طرح سردخانه و کارخانه آرد در شهرستان تالش خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: همزمان با دومین روز از هفته دولت امروز(دوشنبه، ۳شهریور) یک واحد سردخانه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ظرفیت سه هزار تن در سطح زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع افتتاح شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش با اشاره به اینکه ظرفیت این سردخانه هزار تن بوده که برای آن ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است تصریح کرد: میزان تسهیلات دریافتی از تبصره ۱۸، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
 

موسوی همچنین میزان اشتغال در این سردخانه را ۱۵ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و ادامه داد: این شهرستان دارای ۴۱ واحد سردخانه با ظرفیت ۹۷ هزار تن و اشتغالزایی ۶۳۵ نفر است.
 

وی در ادامه همچنین از بهره برداری از کارخانه آرد مزرعه زرین آفتاب که مجوز آن در سال ۹۸ از سوی جهاد کشاورزی صادر شده بود خبر داد و اظهار کرد: مساحت ساختمان این کارخانه ۲۳ هزار متر مربع و مساحت ساختمان اداری ۴۸۰ متر مربع است که ظرفیت کل ۴۰۰ تن در روز را داراست.
 

موسوی بیان کرد: ظرفیت این کارخانه در فاز اول ۲۰۰ تن در روز است که امروز به بهره برداری رسید و فاز دوم با ظرفیت ۲۰۰ تن و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
 

وی با اشاره به اینکه تا کنون سه هزار و ۶۰۰ تن سیلو جهت ذخیره گندم احداث شده و چهار هزار تن سیلو برای فاز دوم در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ تن سیلو جهت ذخیره آرد احداث شده است.
 

موسوی در ادامه میزان سرمایه گذاری در این بخش را ۷۱ میلیارد تومان و میزان اشتغال فاز اول را ۴۵ نفر عنوان کرد و گفت: مجموع میزان اشتغال فاز اول و دوم ۷۲ نفر در سه شیفت کاری است.
 

کد خبر 964337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha