افتتاح طرح های آبفای البرز با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومانی در هفته دولت

مهدیزاده با اعلام خبر آغاز به کار ساخت بخش سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج گفت: طرح های آبفای البرز با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومانی در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « ذالفقار مهدیزاده» در جمع خبرنگاران از آغاز به کار ساخت بخش سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج خبر داد و گفت: این امر با هدف افزایش برداشت آب سدّ طالقان کرج انجام می شود.

مدیرعامل جدید آبفای استان البرز افزود: به منظور راه اندازی تصفیه خانه آب شماره 2 کرج، اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان نیاز است که در هفته دولت این طرح آغاز به کار می کند.

وی توضیح داد: افزایش برداشت آب از سد طالقان زمینه افزایش جمعیت تحت پوشش این سد به بیش از 190 هزار نفر را می رساند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان برداشت آب از سد طالقان 1700 لیتر در ثانیه است که با توجه به اجرای این طرح این رقم به 500 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می کند.

مهدیزاده مطرح کرد: 20 درصد از آب شرب مصرفی مردم البرز از آب های سطحی است و 80 درصد آن از آب های زیر زمینی است.

وی توضیح داد: همچنین در هفته دولت 5 حلقه چاه در شهرستان فردیس، کمالشهر، نظرآباد به بهره برداری می رسد و در منطقه مشکین دشت، کوهسار، مهرشهر و در 14 روستا طرح اصلاح و بازسازی شبکه آب را خواهیم داشت.

مدیرعامل جدید آبفای استان البرز مطرح کرد: بهره برداری در بخش فاضلاب نیز با اعتبار 65 میلیارد تومانی همراه با نصب 8 هزار و 500 انشعاب فاضلاب خانگی از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت است.

کد خبر 964342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha