بارش ۴۵ میلی متری باران در آرین شهر/خسارت های بخش کشاوری برآورد می شود

میرجلیلی از بارش ۴۵ میلی متری باران در آرین شهر خبر داد و گفت: اکیپ های برآورد خسارت جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت های این بخش هستند که طی چند روز آینده جمع بندی می شود.

«سید ابوالحسن میرجلیلی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: به دنبال بارندگی های شدید دو روز گذشته، چندین خودرو، درگیر سیلاب شدند که این خودروها با کمک نیروهای امدادی رهاسازی شدند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بارندگی های تابستان امسال موجب ایجاد رواناب در شهرستان های بیرجند و قاینات شده است به نحوی که بارندگی در آرین شهر از 45 میلی متر گذشت.

 

میرجلیلی با بیان اینکه این نوع بارندگی های شدید در خراسان جنوبی و در فصل تابستان بی سابقه بوده است، گفت: در برخی از روستاها شاهد بارندگی بیشتر بودیم، به ویژه در روستاهای بخش مرکزی، بیرجند، زنوک، نوکند، گلبرگان، مزار کوه، یوش و برخی روستاهای اطراف دامنه کوه باقران خسارت ها در بخش کشاورزی بیشتر بوده است.

 

وی تصریح کرد: به دنبال بارندگی های شدید خسارت هایی به شبکه برق، آب و فاضلاب، شبکه آب وارد شد که همه این مشکلات مرتفع و آبرسانی سیار انجام شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: اکیپ های برآورد خسارت جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت های بخش کشاورزی هستند که طی چند روز آینده جمع بندی می شود.

 

میرجلیلی همچنین از خسارت احتمالی به محصول عناب، زرشک و محصولات سر درختی  استان خبر داد و بیان کرد: روند کاهشی دما از روز یکشنبه (2 شهریور) در خراسان جنوبی آغاز شده و تا پایان هفته جاری هوا ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد سردتر می شود.

کد خبر 964345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha