اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری برای شهرداری و شورای شهر شیراز

قائدی گفت: مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی برای استفاده و دسترسی تمامی اقشار جامعه به ویژه، جانبازان، معلولان و افراد سالخورده و بهره مندی آنها از امکانات خدماتی و مبلمان شهری، برای شورای شهر و شهرداری شیراز حائز اهمیت فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نواب قائدی»، بعد از ظهر امروز (دوشنبه 3 شهریور) در نشست با مشاورین مناسب سازی مناطق 11 گانه شهرداری شیراز گفت: رویکرد شورای شهر و شهرداری فراهم کردن شرایط برای استفاده عموم مردم از خدمات شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی برای استفاده و دسترسی تمامی اقشار جامعه به ویژه، جانبازان، معلولان و افراد سالخورده و بهره مندی آنها از امکانات خدماتی و مبلمان شهری، برای شورای شهر و شهرداری شیراز حائز اهمیت فراوانی است.

وی با ابراز خرسندی از همراهی مشاورین مناسب سازی در مناطق شهرداری و شورای شهر شیراز عنوان کرد: علیرغم اینکه این مشاوران، افرادی دارای معلولیت هستند اما با تمام توان در شهرداری و نقاط مختلف شهر حضور پیدا کرده و شهرداری را در ارتقای کیفیت فضاهای شهری و اماکن عمومی همراهی می کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تهیه ناوگانی با قابلیت استفاده افراد دارای معلولیت و ویلچری، راه اندازی سامانه ویژه حمل و نقل معلولین و جانبازان با خرید پنج دستگاه ون مناسب سازی شده، راه اندازی دبيرخانه مناسب سازی در شهرداری شيراز، تجهیز پل‌های عابر پیاده به آسانسور و تبدیل پله به رمپ، تجهیز ایستگاه‌های خط یک مترو به آسانسور و مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی شامل مناسب‌سازی پیاده روها، پارک ها و سرویس های بهداشتی عمومی، ارتباط پیاده‌روها با معابر، ‌ایستگاه‌های اتوبوس و مترو از مهترین فعالیتهای شهرداری و شورای شهر شیراز در زمینه مناسب سازی است.

 

گفتنی است در پایان این جلسه، مشاورین مناسب سازی مناطق شهرداری شیراز نیز گزارشی از نحوه فعالیت و همکاری خود با شهرداری و اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی شهری ارائه کردند.

کد خبر 964348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha