مطالبه‌گری بزرگترین امر به معروف فراموش شده است

حجت الاسلام خزاعی «مطالبه گری» را از معروفات فراموش شده در جامعه دانست و گفت: چنانچه مطالبه گری باشد، مسئولان به خوبی به وظایف خود عمل می کنند.

حجت الاسلام «مصیب خزاعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه امروز در جامعه جای منکر و معروف تغییر کرده است، گفت: متاسفانه امروز تا بحث امر به معروف می شود، ذهن همه به سمت موضوع حجاب و عفاف معطوف می شود، این در حالی است که حجاب و عفاف تنها بخشی از امر به معروف است.

 

وی با اشاره به اینکه همه کارهایی که انسان‌ها را به سمت خدا ببرد، معروف است، گفت: منکرات در جامعه زیاد شده اما معروفات هم زیاد هستند که به دلایل مختلف مظلوم واقع شده اند.

 

امام جمعه اسدیه با اشاره به اینکه گاهی افراد مغرض، بچه مسجدی ها، ولایت مدارها و بچه حزب الهی ها را مورد هجمه قرار می دهند، گفت: اینها نباید باعث ناامیدی و کمرنگ شدن نقش امر به معروف در این گروه شود.

 

حجت الاسلام خزاعی یکی از مصداق‌های بارز امر به معروف در جامعه که در زندگی مردم حس می شود را انتخابات دانست و گفت: چنانچه مردم در انتخابات ها به افراد متعهد و متدین رای دهند، در آینده زندگی خودشان هم تاثیر به سزایی دارد و کمتر آنها را به زحمت می اندازد.

 

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف باید در طول سال ادامه یابد، نه اینکه صرفا در دهه اول محرم به یاد آن باشیم، افزود: امروز فریضه امر به معروف در جامعه ما شعاری شده و بر روی زمین مانده است.

 

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خیلی صورت نمی گیرد و مردم نسبت به مسائل خود بی تفاوت هستند، گفت: گاهی اوقات برخی مسئولان نه تنها امر به معروف نمی کنند بلکه خودشان عملا به سمت منکرات می رود.

 

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه چنانچه امر به معروف در جامعه کمرنگ شود، بدها و افراد شرور در جامعه اسلامی مسئولیت خواهند گرفت و مردم را دچار بدبختی خواهند کرد، افزود: مشکلات جامعه جهانی به دلیل عدم امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی «مطالبه گری» را از معروفات فراموش شده در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه مطالبه گری باشد، مسئولان به خوبی به وظایف خود عمل می کنند.

 

امام جمعه اسدیه بزرگترین معروف را در جامعه مطالبه گری عنوان کرد و گفت: مسئولان در جامعه اسلامی باید خادم مردم باشند، اما امروز به دلیل بی تفاوتی مردم، موضوع برعکس شده است.

 

 

 

کد خبر 964391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha