اجرای طرح اطعام حسینی در سطح پنج شهرستان جنوبی کرمان 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: یکی از برنامه های دهه اول محرم اجرای مشارکتی طرح اطعام حسینی است که با جمع آوری نذورات مردمی در سطح پنج شهرستان جنوبی کرمان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های دهه اول محرم اجرای مشارکتی طرح اطعام حسینی است که با جمع آوری نذورات مردمی در سطح پنج شهرستان جنوبی کرمان در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با اشاره به نحوه اجرای این طرح، اضافه کرد: در این طرح گروه جهادی کانون شهید باکری اقلام خوراکی برای پخت غذای گرم تهیه کرده و در اختیار گروه های جهادی و طلاب حوزه های علیمه قرار می دهد تا غذای گرم پخت کرده و پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنند.

وی اظهار کرد: امسال شاید کرونا محدودیت هایی در بر پایی سفره های نذری در مساجد به وجود آورد اما سفره کَرم و احسان ارباب هرگز برچیده نمی شود بلکه گسترده تر از سال های گذشته برپا می شود و به همین منظور با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی غذای گرم پخت کرده و در بین نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: در راستای پویش نذر سلامت با کمک بچه های گروه جهادی کانون شهید باکری در حال توزیع بیش از ۲ هزار ماسک در بین هیئت های مذهبی سطح شهرستان رودبار جنوب هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب تاکید کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا و بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا عزاداران بایستی حتما از ماسک استفاده کنند و از سوی دیگر بسیاری هستند که توان خرید ماسک نداشته اما دل در گرو امام حسین علیه السلام داشته و می خواهند در مجالس عزاداری محرم حضور یابند بنابراین تصمیم گرفتیم ماسک تهیه کرده و در اختیار هیئت های مذهبی برای توزیع در بین عزاداران قرار دهیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این برای سیاه پوش شدن مساجد و محله های سطح این شهرستان تعداد قابل توجهی پرچم سیاه، پوستر و بنر تهیه کرده و در بین هیئت های مذهبی توزیع کردیم.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه ابراز کرد: همچنین با کمک بچه مسجدی های عضو کانون تعداد ۱۰۰ بسته غذایی تهیه شده و بین نیازمندان محله مسجد توزیع می شود.

کد خبر 964420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha