تعامل مجلس با دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم سرلوحه کار نمایندگان است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تعامل مجلس با دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم سرلوحه کار نمایندگان است.

«محمد صالح جوکار» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته دولت گفت: همان چیزی که مقام معظم رهبری در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم به مجلسیان پیام دادند، سرلوحه کار ما در بحث تعامل با دولت است. ما تعامل با دولت در پیشبرد امور کشور و به ویژه حل مسایلی که مردم با آنها دست به گریبان هستند را در اولویت کارهایمان قرار دادیم

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر به واسطه ویروس منحوس کرونا بسیاری از کسب و کارهای ما خوابیده است. در حوزه گردشگری و عرضه تولید خیلی از مشاغل ما از دست رفته است و مردم با مشکلات جدی مواجه هستند.  ضرر و زیان قابل توجه ای به مردم وارد شده است و اقشار پایین دست جامعه و کارگران روزمرد ما که منابع ثابت درآمدی نداشته اند، دچار مشکل شده اند.

 

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مربوط به شیوع ویروس کرونا است اما بخشی دیگر نیز به مسایل کلان کشور در حوزه تورم، کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن نرخ ارز و میزان نقدینگی بر می گردد. همه اینها به نوبه خود فشارهای جدی ای را به مردم وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: عدم حمایت دولت از صادرات و تقویت واردات باعث شده است که بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی ما ورشکسته شوند. بسیاری از این کارخانجات با تامین منابع و تسهیلات می توانند سر پا شوند که دولت باید در این رابطه همت کند و این حمایت ها را داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه تعامل دولت با مجلس همه این مشکلات قابل حل است البته به شرط اینکه دولت از قوانین تبعیت کند و آن چیزی که مصوبه مجلس است، اجرایی کند.

 

نماینده مردم یزد  در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از قوانین ما امروز فاقد آیین نامه اجرایی هستند و آیین نامه اجرایی قوانین را باید دولت و هیئت وزیران تدوین و تصویب کنند ولی متاسفانه بسیاری از آنها چند سال است که زمین مانده اند و آیین نامه ای برای آنها تدوین و تصویب نشده است. بسیاری از آیین نامه های برنامه ششم توسعه که امسال سال پایانی آن است، هنوز تدوین نشده است این در حالی است که برنامه ششم توسعه سند حرکت ما به سمت اهداف است و قطعا وقتی آیین نامه های این سند تدوین نشده است، اقدامی نیز برای رسیدن به اهداف توسعه ای انجام نمی شود.

 

جوکار خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت لوایحی را که مورد نیازش است، هرچه سریع تر به مجلس ارایه دهد، گرچه خود نمایندگان در حال حاضر طرح هایی را در حوزه اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در دست تهیه دارند.

 

وی بیان کرد: کمک به دهک های پایین جامعه، حمایت از بازار سرمایه و بورس، ارایه خدمات و بحث هدفمندی یارانه ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله مسایلی است که دولت و مجلس باید به آن توجه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در یک سال باقی مانده از عمر دولت مقداری تحرکات دولت بیشتر شود و دستگاه های اجرایی و وزارتخانه هایی که در حوزه اقتصاد نقش دارند، مسایل و مشکلات مردم را جدی بگیرند./

کد خبر 964451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha