بهره برداری صحیح از توان داخلی با تکیه بر دانش بومی بستر شکوفایی اقتصادی است

ولی زاده با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده بومی در استان لرستان، گفت: بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی بستر رشد و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « قاسم والی زاده» در مراسم افتتاحیه طرح توسعه و گسترش شرکت کشت و صنعت ماد دانه شهرستان بروجرد، اظهار داشت: به حمد الله استان لرستان داری استعدادها و توانمندی های بومی گسترده ای است که بهره برداری از این استعدادها بستر رشد و شکوفایی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های بومی، خاطرنشان کرد: با تکیه بر دانش بومی ،نیرو و توان داخلی  مقدمات رشد و شکوفایی را فراهم آوریم.

 

وی تصریح کرد: با تکیه بر دانش بومی ،نیرو و توان داخلی و با به روز آوری دانش و  اطلاعات و استفاده از شرکتهای دانش‌بنیان که منشاء خدمات فراوانی هستند، می توان مقدمات رشد و شکوفایی اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی را فراهم آورد. 

 

ولی زاده اظهار داشت: از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی موضوع ساخت تهیه و تولید مواد صنعتی و مصرفی  با مشکلات زیادی مواجه بود که ملت ایران علی رغم مشکلات این مسیر بر اساس دانش،همت و اراده مصمم تاکنون روی پای خود ایستاده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت تلاش و کوشش در عرصه اقتصادی، گفت: اگر بخواهیم در زمینه تولید داخلی و تامین نیازهای جامعه مقایسه ای با گذشته داشته باشیم همین قدر که بر اساس دانش و پشتوانه بومی، یک واحد تولیدی می تواند خوراک دام و طیور استانی را تامین کند در نوع خود بی نظیر است آنهم در یک بستر غیر آرام با وجود تحریم‌ها و مسائل و مشکلات موجود. 

 

ولی زاده با اشاره به سختی های راه اندازی یک واحد تولیدی گفت: با وجود مشکلات و دشواریهای فراوان، تولیدکنندگان با سختی و مشقت کار آشنا بوده و آگاهانه در این مسیر قدم گذاشته اند. 

 

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از توان داخلی و قدرت اندیشه فارغ التحصیلان دانشگاه ها و شخصیت های خلاق در جهت رونق و جهش تولید و تحقق دستورات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: موفقیت های متکی بر توان داخلی به ما این امید را می‌دهد که ما میتوانیم گردنه‌های سخت تر و چالش های شدیدتر را طی کنیم. 

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی استانداری لرستان، تصریح کرد: لازم است به دانش بومی ،نیرو و توان داخلی خود تکیه کنیم و با به روز آوری دانش و  اطلاعات و استفاده از شرکتهای دانش‌بنیان کشور که منشاء خدمات فراوانی هستند مقدمات رشد و شکوفایی اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی را فراهم آوریم. 

 

ولی زاده با اشاره به فراهم بودن بسترها و اقدامات ارزشمند اقشار جامعه که نشان از انسجام هماهنگی و همدلی دارد، گفت: بخش عمده‌ای از این موفقیت ها و تواناییها به  دلیل وفاق ملی، هویت ایرانی و غیرت ،همت و نوع دوستی مردم این سرزمین است.

کد خبر 964499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha