رعایت بهداشت و پرهیز از سفرهای غیر ضرور مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است

زارع گفت: اهالی فرهنگ و هنر، اعضای کانون‌های مساجد و خبرنگاران از ابتدای شیوع کرونا در مازندران با تولید آثار هنری و چندرسانه‌ای رعایت بهداشت و پرهیز از سفرهای غیر ضرور، را ترویج و تبیین کردند؛ که این خود نوعی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت ایام اقامه عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه اهمیت و وجوب احیا و اجرای این فریضتین واجب الهی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت:  امربه‌معروف و نهی از منكر كاركرد‌های فراوانی دارد و مهم است چگونگی انجام دادن آن در راستای تعالی جامعه را فرابگیریم و یاد بدهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر تنها به مسائل شرعی خلاصه نمی‌شود و همه مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در برمی‌گیرد، تصریح کرد:  امروزه در جامعه ما طوری القاء شده که امربه‌معروف و نهی از منکر را مساوی با مبارزه با بی‌حجابی می‌دانند و این به دلیل رویکرد مسئولین درگذشته برمی‌گردد که جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در افکار عمومی در حد تمرکز بر بعضی مصادیق خاص شکل‌گرفته درصورتی‌که این رویکرد کاملاً برخلاف اهداف، مأموریت و سند راهبردی ستاد احیا است

 

وی به شیوع کرونا و اهمیت دعوت مردم به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: اهالی فرهنگ و هنر استان از ابتدای شیوع کرونا در استان با همه توان با تولید آثار هنری شامل عکس نوشت، کاریکاتور، پوستر و... در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ پیشگیری از این بیماری منحوس و پرهیز از سفرهای غیر ضرور، وارد میدان شدند؛ که این خود نوعی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

 

زارع از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان بازوان مردمی دستگاه فرهنگ و هنر استان یادکرد و گفت: اعضای این کانون‌ها نیز در سطح استان همانند فعالان عرصه فرهنگ و هنر، با تولید آثار هنری و اطلاع‌رسانی و آموزش مردم به پیشگیری از کرونا اهتمام ویژه دارند.

 

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران به نقش اثرگذار رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان فضای مجازی استان برای فرهنگ‌سازی و آگاه سازی جامعه در خصوص کرونا و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری منحوس اشاره کرد و از فعالان رسانه‌ای استان خواست برای ایجاد زمينه جلب مشاركت عمومی در جهت نهادينه شدن امربه‌معروف و نهی از منكر در جامعه تلاش کنند.

 

زارع بابیان اینکه شعار هفته امربه‌معروف و نهی از منکر«نهضت حسینی ، مطالبه گری و فرهنگ‌سازی» انتخاب‌شده است، گفت: اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب مسجد و رسانه و خبر تلاش کنند در بخش احیای این فریضتین فراموش‌شده و تحقق این شعار، فرهنگ‌ساز باشند.

کد خبر 964637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha