اجرای طرح مهارت های زندگی در مقطع راهنمایی آموزش و پرورش گیلان

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان از اجرای آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان دوره راهنمایی توسط بهزیستی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.

دکتر سادات منصوری، معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اعلام این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: این آموزش ها در راستای سلامت روانی، اجتماعی نوجوانان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد اعتیاد آور و همچنین ارتقای مهارت ارتباطی و اعتماد به نفس، کنترل خشم و نیز آسیب های نو پدید اجرایی شده است.

 

وی افزود: این آموزش ها بر اساس تفاهمنامه ای میان بهزیستی و آموزش و پرورش در سه هزار و 200 کلاس در سطح مقطع راهنمایی مدارس دخترانه و پسرانه در حال اجراست.

 

دکتر منصوری بیان کرد: اجرای این طرح از آبان سال جاری آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه می یابد و تهیه کتاب راهنمای معلم و دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش و برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مدرس بر عهده بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال آموزشی گذشته نیز این طرح اجرا و قریب به 65 هزار نفر از دانش آموزان در آن شرکت کردند، گفت: پوشش 95 درصدی در سطح مدارس راهنمایی استان حاصل شد.

 

دکتر منصوری اضافه کرد: در سال جاری این پوشش به 100 درصد رسیده است و همچنین در مدارس ابتدایی در سال جاری برای اولین بار پوشش طرح در حد 50 درصد، است.

 

وی مجموع ساعات آموزشی برای دانش آموزان را 15 ساعت عنوان کرد و گفت: حدود 500 نفر از مربیان و معاونان پرورشی و معلمان در کلاس های آموزشی این طرح شرکت کردند.

 

دکتر منصوری با بیان اینکه با بررسی صورت گرفته استان گیلان از استان های پیشرو در اجرای این طرح بوده، تصریح کرد: این از تعامل بسیار مثبت بهزیستی و آموزش و پرورش در این استان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 96464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha