نمایشگاه خیابانی پوستر «سوگواره عتشورایی» در ارومیه

احد هوشمند قره‌باغ گفت: نمایشگاه خیابانی پوستر «سوگواره عاشورایی» به مناسبت ماه محرم در میدان انقلاب ارومیه برپاست.

 

« احد هوشمند قره‌باغ» در گفتگو با خبرنگار شبستان از ارومیه، گفت: نمایشگاه خیابانی پوستر «سوگواره عاشورایی» از اولین روز ماه محرم در میدان انقلاب ارومیه برپاست.

 

 رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی افزود: این نمایشگاه خیابانی به مدت دو هفته برپاست و علاقمندان می توانند در تمام ساعات روز از آن بازدید کنند.

 

وی با بیان اینکه شرایط عزاداری محرم امسال بسیار متفاوت است، تصریح کرد: می توانیم از فضاهای شهری و پرتردد برای عزاداری و اشاعه فرهنگ عاشورایی بهره ببریم که نمایشگاه ها عکس و پوستر خیابانی از جمله این کارهاست.

 

این مسئول اضافه کرد: از اهداف این نمایشگاه خیابانی می توان از بهره مندی هنرمندان از مفاهیم نهضت حسینی در راستای تولید آثار شاخص و فاخر هنری و ارائه آن در جامعه نام برد.

 

هوشمند قره‌باغ خاطرنشان کرد: در مضمون آثار ارایه شده در این پوستر ها، محرم و نهضت عاشورا در مذهب تشیع، حضور پیروان سایر ادیان الهی در عزاداری های ماه محرم و تبیین اهداف حضرت امام حسین (ع) در جامعه تاکید شده است.

 

گفتنی است، در این نمایشگاه ۳۰ عنوان اثر گرافیکی در قالب پوستر و تایپوگرافی از هنرمندان برتر کشور در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 964667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha