۲ پروژه عمرانی حوزه فرهنگ و هنر به بهره برداری می رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت دو پروژه کتابخانه عمومی اسفراین و سالن آمفی تئاتر گرمه به بهره برداری می رسد.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت اشاره کرد و افزود: دو پروژه کتابخانه اسفراین و سالن آمفی تئاتر گرمه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه با بهره برداری از کتابخانه عمومی اسفراین با دوهزار و 200 متر مربع زیربنا، اسفراین دارای دو باب کتابخانه عمومی شهری می شود، اظهارکرد: این پروژه استانی در سفر مقام معظم رهبری به استان از سال 93 کلید خورد و با تخصیص و تزریق بیش از 55 میلیارد ریال اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و راه اندازی آن اختصاص یافت، فضای کتابخانه ای موجود را دو هزار و 594 متر مربع اعلام کرد.

 

فرخنده خبر داد: با بهره برداری از کتابخانه عمومی اسفراین، فضای کتابخانه ای و مجتمع های فرهنگی و هنری این شهرستان به هفت هزارو 194 متر مربع می رسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بهره برداری از بخش آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری گرمه را از دیگر پروژه های هفته دولت نام برد که با افتتاح آن 700 متر مربع به فضای فرهنگی و هنری موجود در این شهرستان اضافه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری گرمه تخصیص پیدا کرد، افزود: برای این پروژه استانی که از سال 85 آغاز شده، نزدیک به سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است.

 

فرخنده با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهوری به استان 82 میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل پروژه های استانی نیمه تمام حوزه فرهنگ و ارشاد استان که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، مصوب شد، افزود: 35 درصد از این اعتبار اختصاص یافته که با تخصیص مابقی این اعتبار تمام پروژه های نیمه تمام این حوزه تا پایان سال به اتمام می رسد.

کد خبر 964669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha