سه شنبه های تکریم میزبان خانواده شهید شاخص کانون های مساجد ایلام

نهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم عصر امروز(۴ شهریور) با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در منزل شهیدان اسدی و تکریم از خانواده معزز این شهیدان گرانقدر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در این مراسم، با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی به منظور تجلیل و تکریم  از خانواده های معظم شهدا برگزار می شود، گفت:  این طرح  به عنوان رویدادی محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به اینکه این طرح ملی در استان ایلام در طول ۱۰ هفته تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مصادف با هفته دفاع مقدس اجرا می شود، افزود: تلاش می شود در راستای حفظ و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و دیدار با خانواده معظم آنان، راه و مسیر زندگی شهدا در حفظ آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جامعه تداوم یابد.

 

وی، با بیان اینکه شهید اصغر اسدی موسس کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای بانقلان بوده و مدت ها در این سمت خدمات فرهنگی و دینی را به اهالی این روستا به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه کرد، افزود: این شهید در میادین مختلف فرهنگی و پاکسازی میادین مین انجام وظیفه کرد و شایسته است که جوانان و نوجوانان نسل امروز، این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه شهید اصغر اسدی اولین موسس کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام بوده است، ابراز کرد: این شهید گرانقدر از شهدای شاخص کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور هستند و هر ساله در سالروز شهادت این شهید در منزل این شهید حضور یافته و یاد و خاطره ایشان گرامی داشته می شود.

 

چراغی پور با بیان اینکه امسال هم سعادتی شد که در طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان یکی از طرح های مهم در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا یاد و خاطره شهید اصغر اسدی گرامی داشته شود، گفت: امروز کانون شهدای بانقلان که به همت این شهید عزیز رونق یافته است، محلی برای حضور جوانان و نوجوانان روستای بانقلان است.

 

وی با اشاره به تجهیز و اختصاص امکانات لازم به کانون شهدای بانقلان به عنوان یکی از فعال ترین کانون های مساجد استان ایلام، ابراز کرد: کانون تخصصی و خانه فرهنگ دیجیتال در محل این کانون راه اندازی شده و با ارائه خدمات اینترنتی نقش مهمی در راستای مرتفع کردن نیازهای مردم این روستا دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است.

 

«شهید اصغر اسدی متولد سال ۱۳۵۹، بیست و یکم آبان‌ ۹۲ هنگام عملیات پاک‌سازی میادین مین در منطقه سردشت کردستان به شهادت رسید، این شهید از یادگاران دوران ۸ سال دفاع مقدس و فرزند شهید گران‌قدر حمید اسدی است، شهید اصغر اسدی حدود ۷ سال با گروه های مین‌زدایی در مناطق دهلران، مهران، میمک و سومار فعالیت داشت، وی مؤسس کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان در مسجد امام رضا (ع) این روستا از توابع شهرستان ایلام بود.

کد خبر 964797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha