طرح سه شنبه های تکریم در منزل شهید «اشرفی پور» برگزار شد

طرح سه‌شنبه‌های تکریم این هفته به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در منزل شهید «اشرفی پور» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» را برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز کرد. در این طرح با استفاده از ظرفیت های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت مسجد هر هفته بچه های کانون به منزل خانواده یک شهید می روند.

 

شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی و شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله از اهداف این طرح ملی می باشد.

 

سه شنبه های تکریم در خراسان جنوبی نیز در حال برگزاری است و هر هفته در شهرستان‌های مختلف، علاوه بر فعالان کانون های مختلف که با حضور امام جماعت مسجد و مدیر کانون به دیدار خانواده معظم شاهد و جانبازان محله می روند، مدیر ستاد کانون های مساجد استان هم با حضور چند از مسئولان به دیدار خانواده یک یا دو شهید می رود.

 

پیوند با شهدا برای مدیران و مسئولان کلاس درس است

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، سه شنبه های تکریم را از طرح های ماندگار و بابرکت دانست و گفت: یکی از توصیه های قرآن این است که نعمت های الهی را یادآور شویم، یکی از نعمت های بزرگی که به برکت جمهوری اسلامی نصیب ما شده و باید قدردان باشیم خود مقام شهادت است.

 

وی با بیان اینکه شهادت، مقامی است که هر کسی لایق آن نیست، افزود: شهدا در نزد پروردگار مقامی دارند که جز خداوند کسی نمی تواند این نعمت بزرگ را قدردانی کند.

 

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده که شهدا زنده هستند و نزد من روزی می گیرند، افزود: همه باید تلاش کنیم تا قدردان رشادت ها و مجاهدت های شهدا و رزماندگان 8 سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدای دفاع از وطن باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با بیان اینکه پیوند با شهدا و جایگاه عظیم این عزیزان، می‌تواند برای مدیران و مسئولان کلاس درس برای خدمت بهتر به مردم باشد، گفت: این بازدیدها از خانواده شهدا یک برکت دیگر هم دارد و آن اینکه خانواده شهدا می بینند که مسئولان آنها را فراموش نکردند و قدردان رشادت های آنها هستند.

 

سه شنبه های تکریم تا 31 شهریور ادامه دارد

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه سه شنبه های تکریم از برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس است، گفت: هدف این طرح سرکشی از خانواده معظم شهدا است و در کنار آن آشنایی نسل جدید با سیره شهدا است.

 

 

وی با بیان اینکه شهدا بر گردن ما حق دارند و باید به سراغ آنها برویم تا چیزی از آنها یاد بگیریم و نه اینکه آنها به ما نیاز داشته باشند، گفت: طرح سه شنبه های تکریم تا 31 شهریور در سراسر استان در حال برگزاری است و در قالب این طرح نخبگان، ممتازین، موذنین و خادمین و سایر افراد موثر محله با رویکرد ایثارگری شناسایی می شوند و در قالب سه شنبه های تکریم، تجلیل می شوند.

 

شهدا راه مبارزه با طاغوت و امر به معروف را به ما نشان دادند

این هفته طرح سه‌شنبه‌های تکریم در منزل شهید «اشرفی پور» برگزار شد و مهمان ویژه‌ای داشت، آیت الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند.

 

وی در این دیدار ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: شهدای روحانیت با توجه به جمعیت‌شان، به صورت نسبی بالاترین حضور را در جبهه های حق علیه باطل داشته اند.

 

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال روح شهدایی که در جبهه نظامی و فرهنگی شهید شدند و هم شهدایی که به دست منافقین ترور شدند مخصوصا شخصیت هایی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری و رجایی را با شهدای کربلا محشور کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقامات معنوی چیزی نیست که با زبان، قلم و عدد بیان شود، گفت: ما هم احساس و هم اظهار می کنیم که در مقابل مقام شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان خیلی کَم آورده ایم.

 

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: شهدا اسناد انقلاب و چراغ‌های فروزانی هستند که راه اصلی و راه امر به معروف و نهی از منکر، راه مبارزه با طاغوت و راه اسلام ناب محمدی را به ما نشان داده اند، شهدا نشانه راه هستند و حفظ و یاد آنها کمتر از شهادت نیست.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ما در مقابل خانواده شهدا بسیار احساس کوچکی می کنیم، گفت: امیدواریم که خداوند متعال به ما توفیقی عنایت کند تا بتوانیم حافظ دستاوردهای شهدا برای جامعه، اسلام و انقلاب باشیم.

 

شهید «احمد اشرفی پور» فرزند «عزیزالله» در شهر علی آباد کتول استان گلستان، دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید سندروس و دوران راهنمایی را در مدرسه علامه فرزان بیرجند گذراند. وی سپس برای ادامه تحصیلات راهی مشهد شد.

 

 

از آنجا که فردی مؤمن، مذهبی و عاشق امام و انقلاب بود، پس از فراغت از تحصیل در دبیرستان، به بیرجند بازگشت و در حوزه علمیه بیرجند مشغول به فراگیری علوم دینی شد. او در ایام از اساتید علوم دینی چون حجت الاسلام فاضل و حاج سید علیرضا عبادی و مرحوم موهبتی کسب علم کرد.

 

با تشکیل بسیج به عضویت این نهاد درآمد و به عنوان یکی از اعضای فعال این نها، فعالیت خود را آغاز کرد. هنوز چند ماهی از شروع کلاس‌های علوم دینی نگذشته بود که روح متلاطم و سرشار از عشق او هوای جبهه نمود و برای اولین بار پس از عملیات فتح المبین، به میدان های نبرد حق علیه باطل رهسپار شد و پس از مدتی نبرد جانانه با دشمن متجاوز، به زادگاهش بازگشت.

 

از آنجایی که شور و عشق حضور در جبهه در دلش شعله ور بود، برای دومین بار به شوش دانیال اعزام شد. مدت 45 روز با کمک دیگر همرزمانش ضربات مهلکی را بر مزدوران بعثی وارد آورد و سپس برای دیدار خانواده اش به مرخصی آمد و در ایام مرخصی نیز پیوسته در حال فعالیت انقلابی بود و دوستانش را برای رفتن به جبهه تشویق می کرد، با اتمام مرخصی همراه کاروان سپاهیان عاشق امام به جبهه عزیمت نمود و در عملیات غرور آفرین والفجر شرکت جست و پس از رزمی جانانه و مثال زدنی در مرحله سوم در 24 فروردین ماه 1362 به وصال معبود نائل گشت، پیکر پاک شهید پس از تشییع در بیرجند در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 

 

 

کد خبر 964895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha