۷ هزار دانش‌آموز کردستانی تاکنون ثبت نام نکرده‌اند

رشید قربانی با اشاره به اینکه تا دهم شهریور ماه مهلت ثبت نام دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی وجود دارد، گفت: تاکنون هفت هزار دانش‌آموز برای ثبت کتب درسی ثبت نام نکرده‌اند و باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان، رشید قربانی صبح امروز در مانور بازگشایی مدارس و پویش همکلاسی مهربان اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه کمک‌های مومنانه از سوی فرهنگیان و د انش‌آموزان در قالب تهیه ماسک رایگان و بسته‌های معیشتی انجام گرفت و بین نیازمندان توزیع می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه باتوجه به بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه و نیاز مبرم برخی از دانش‌آموزان نیازمند به لوازم‌التحریر، البسه و تبلت و گوشی برای آموزش در فضای مجازی، عنوان کرد: از مسوولان، مردم و خیرین درخواست می‌شود دانش‌آموزان نیازمند را در تامین امکانات و مواد بهداشتی همراهی کنند.

 

وی افزود: تلاش آموزش و پرورش این است که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و همه از کسب تحصیل برخوردار شوند و اتین مهم نیازمند کمک و همراهی خیرین است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: باتوجه به اینکه در کنار آموزش‌های حضوری آموزش‌های مجازی نیز ادامه دارد و از خیرین درخواست می‌شود در تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت اموزش و پرورش را یاری کنند.

 

قربانی با بیان اینکه خانواده‌ها نباید نگران حضور دانش‌آموزان در مدارس باشند و باید فرزندان خود را براساس پروتکل‌های بهداشتی روانه مدرسه کنند، گفت: دانش‌اموزان براساس شیوه نامه اموزشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس شهری متناسب با تعداد دانش‌اموز و وضعیت کلاس‌ها خواهد بود، گفت: مدارس روستایی بدون مشکل و بدون نیاز به دسته‌بندی دانش‌آموزان بازگشایی خواهد شد.

 

قربانی اعلام کرد: تاکنون ۷ هزار دانش‌آموز کتب درسی دریافت نکرده‌اند و دانش‌آموزان تا دهم شهریور فرصت دارند برای دریافت کتاب ثبت نام کنند چرا که این زمان تمدید نخواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان نیز در آئین اعلام کرد: کمیته امداد در استان کردستان ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند جدید را شناسایی کرده و پیش بینی می‌شود تا مهر به ۱۴ هزار مورد برسد که نیازمند امکانات برای آموزش در بستر مجازی هستند.

 

رسول شیخی‌زاده بیان کرد: همچنین 900 دانشجوی جدید نیز در استان شناسایی شده‌اند که تا مهرماه نیز این رقم به یک میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت از دانش‌اموزان و دانشجویان نیازمند در استان انجام خواهد شد، تصریح کرد: امسال در ایام کرونا رزمایش مومنانه در کردستان با همراهی مسوولان، مردم و اصناف انجام گرفت که کمک‌های انجام شده توسط مردم کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها قابل تقدیر است و جا دارد خیرین دانش‌اموزان و دانشجویان نیازمند استان را نیز حمایت کنند.

 

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی راه مقابله با کروناست و باید دانش‌آموزان این مولفه مهم را مورد توجه قرار دهند تا شاهد قطع زنجیره کرونا در کردستان باشیم.

کد خبر 965006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha