امام جمعه جهرم سخنران ویژه ماه محرم در کانون «منتظران نور»

نیکجو گفت: به مناسبت ماه عزا و مصیبت سیدالشهدا (ع)، و به همت کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، آیین عزاداری و سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم در مسجد جامع این شهر برگزار می شود.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: در ایام شهادت امام حسین (ع)، شهرستان جهرم غرق سوگ و مصیبت بوده و آیین های مختلفی به همین مناسبت در مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت های مذهبی برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد جامع جهرم با اشاره به فعالیت های این کانون در ایام محرم، افزود: در دهه اول محرم برنامه هایی در مسجد جامع جهرم برگزار می شود که سخنرانی حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امام جمعه جهرم نیز از شب گذشته تا پایان دهم محرم از جمله این برنامه ها است.

 

وی از برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان ویژه اعضای کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، عنوان کرد: این برنامه نیز به مدت 10 شب در مکان کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

نیکجو با اشار به اینکه در این برنامه از سخنرانان مختلف دعوت به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: این برنامه از شب اول محرم آغاز شده و به مدت 10 شب از ساعت 9 و15 دقیقه برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد جامع جهرم با اشاره به اینکه این برنامه با سینه زنی و عزاداری همراه است، تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در کانون فرهنگی و هنری، در مراسم های ماه محرم از اعضای این کانون برای مرثیه خوانی و نوحه خوانی استفاده می شود.

 

نیکجو در پایان گفت: این مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز مسجد جامع جهرم برگزار می شود.

کد خبر 965025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha