​۳۰ هکتار از اراضی شهرستان درمیان نهالکاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات صیانت از جنگل های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران؛ ۳۰ هکتار جنگل در شهرستان درمیان نهالکاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (۵ شهریور) به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: از جمله برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی توسعه گیاهان مرتعی، بذرکاری، انجام طرح‌های هلالی آبگیر و کاشت نهال با هدف جلوگیری از فرسایش مراتع و کشت گونه‌های مقاوم است که در این راستا در سال مالی گذشته، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه توسعه جنگل برای نهالکاری و بذر کاری در سطح 150 هکتار از اراضی استان اجرا شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح های توسعه جنگل تاکنون در شهرستان های طبس، خوسف، زیرکوه و قاینات اجرا شده است، گفت: امسال از محل اعتبارات طرح ضیافت از جنگل های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران پروژه نهالکاری در سطح 30 هکتار در شهرستان درمیان اجرا شد.

 

وی کشت نهال های مقام از جمله تاغ، بادامشک و اتریپلکس را برای مقابله با ریزگردها در اراضی بیابانی استان را مهم عنوان کرد و گفت: حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی از مراتع با هدف کاهش فشار فزاینده دام و کاهش بهره برداری متکی به مراتع از جمله مهمترین اهداف سازمانی است، لذا از ابتدای امسال تا کنون یک فقره طرح مرتع‌داری در منطقه چاه بند و چاه محمدی به مساحت 11 هزار و 335 هکتار، در دفاتر اسناد رسمی به نمایندگان مجریان مراتع مذکور واگذار شده است.

 

نصرآبادی از تهیه  202 طرح مرتع‌داری به مساحت ۲ میلیون و 122 هزار هکتار مرتعداری در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون 124 فقره با مساحت یک میلیون و 139 هزار هکتار طی انعقاد قرارداد به نماینده مجریان طرح‌های مرتعداری واگذار شده است.

کد خبر 965086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha