شکایت علیه تخریب دو مسجد در ««سکرتریت» هند

اعضای جناح اقلیت کمیته کنگره پرادش تلانگانا ۱۵۰ شکایت برای رسیدگی به مسئله تخریب دو مسجد در منطقه «سکرتریت» به پلیس ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newindianexpress»،اعضای جناح اقلیت کمیته کنگره پرادش تلانگانا (TPCC) 150 شکایت برای رسیدگی به مسئله تخریب دو مسجد در منطقه «سکرتریت» به پلیس «سیف آباد» ارائه دادند.

 

این گروه از پلیس محلی درخواست کرد تا برای جلوگیری از تخریب دو مسجد در این منطقه وارد عمل شود.

 

«شیخ عبدالله سهیل»،رئیس جناح اقلیت های کمیته کنگره پرادش تلانگانا به رسانه ها گفت: ما شکایت های تازه ای را به پلیس ارائه داده ایم و خواستار تشکیل پرونده علیه افرادی شده ایم که خواستار تخریب دو مسجد در «سکرتریت» هستند.

 

رئیس کنگره حیدرآباد،رئیس کنگره جوانان تلانگانا،سخنگوی کمیته کنگره پرادش تلانگانا ،رئیس گروه اقلیت های حیدرآباد و تعدادی دیگر از رهبران محلی و منطقه ای برای اینکه شخصا این شکایت نامه ها را ارائه کنند به مرکز پلیس مراجعه کردند و تعدادی دیگر از رهبران نیز شکایت نامه های خود را به صورت آنلاین ارائه دادند.

 

 پیش از این مسئله تخریب مساجد سکرتریت و ساخت ساختمان جدید به جای آنها در نشستی مورد بررسی قرار گرفته بود.

 

 رهبران اسلامی اعلام کردند که هر تکه از زمینی که برای مسجد وقف شده است همچنان مسجد باقی خواهد ماند و اداره وقف مواضع خود را در این زمینه تغییر نخواهد داد.

 

 به گفته آنها حتی اگر اقامه نماز در یک مسجد متوقف شود آن مکان به عنوان مسجد باقی خواهد ماند و نه هیئت وقف نه دولت حق تغییر موقعیت آن را ندارند.

 

 اعضای محلی «هیئت حقوقی شخصی همه مسلمانان هند» نشستی را در روز 16 آگوست (یکشنبه 26 مرداد) برای بحث درباره مسئله تخریب دو مسجد در محوطه «سکرتریت» حیدرآباد و طرح یک استراتژی برای بازسازی این مساجد برگزار کردند.

کد خبر 965091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha