عزاداری موکب های حسینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان های عراق

استاندار کربلا از برنامه های بهداشتی و امنیتی مشترک بین استان ها و فرماندهان پلیس عراق برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، با فرارسیدن ماه محرم الحرام، هیئت ها و موکب های حسینی در استان های مختلف عراق برپایی مجالس عزاداری و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را با توجه به توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان و دستورالعمل های مقام های بهداشتی ادامه می دهند.

 

هیئت ها و موکب های حسینی به شدت به اجرای تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی بین عزاداران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پایبند هستند.

 

برهمین اساس، «نصیف الخطابی» استاندار کربلا در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: نشستی بین استانداران کربلا ، الفرات الاوسط و بغداد و فرماندهان پلیس برای ارتقای سطح هماهنگی امنیتی و خدماتی بین این استان ها برگزار شد تا برنامه های امنیتی مشترک قبل از برگزاری مراسم عاشورای حسینی انجام شود.

 

الخطابی افزود: دهه اول ماه محرم مراسم های عزاداری محلی است و هر استانی با تدابیر اتخاذ شده این مراسم ها را برگزار می کند، اما مراسم روز عاشورا متفاوت است، به همین دلیل مسئولان استان ها و فرماندهان امنیتی باید همه جنبه ها را بررسی کنند که چگونه می توانند از ورود زایران استان های دیگر به کربلا به دلیل شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 

وی ادامه داد: استان های کربلا و نجف اشرف قبل از اینکه به سود گردشگری و اقتصادی حضور زایران فکر کنند، سلامتی آنها را در اولویت قرار دادند. به همین دلیل ما در این شرایط بهداشتی از زایران عذرخواهی می کنیم که نمی توانیم اجازه ورود آنها را به کربلا بدهیم .

 

«بابل حسن مندیل» استاندار بابل نیز گفت: استان بابل از زمان شیوع ویروس کرونا ورود و خروج زایران به کربلا را در کنترل گرفته است و با نزدیک شدن به مراسم عاشورای حسینی با همکاری استان کربلا برنامه ای را تدوین کردند تا تعداد زایران کاهش یابد.

 

مندیل افزود: ما براساس تدابیر بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد بحران مراسم عاشورایی را برگزار می کنیم تا این تجمع ها عامل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نشود.

  

 

کد خبر 965095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha