بررسی طرح جامع مدیریت شهری و قانون درآمدهای پایدار در مجلس شورای اسلامی

دنیامالی از بررسی طرح جامع مدیریت شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شهرداری ها با تنش مدیریتی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «احمد دنیامالی» امروز (چهارشنبه، 5 شهریور ) در جلسه معارفه شهردار با تشکر از زحمات پورقربان شهردار سابق انزلی از بدری خواست با انرژی سابق فعالیت خود را برای بازگرداندن رونق و آبادانی به این شهر آغاز کند.

 

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برهه ای از تاریخ ایران قرار داریم که مدیریت شهری نقطه عطف جریان حکمروایی کشور بشمار می‌رود، اظهار داشت: اگرچه در تدوین مدیریت شهری ضعف های بسیاری وجود دارد اما معتقدم نقاط قوت بی شماری نیز داریم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح جامع مدیریت شهری و قانون درآمدهای پایدار شهرداری در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت تصمیم بر خودکفایی شهرداری ها گرفت، شهرداری های کوچک با تنش های مدیریتی بسیاری مواجه شدند.

 

دنیامالی متذکر شد: طرح تفصیلی باوجود منابع ناکافی درآمدهای شهرداری باید مبنای امور قرار گیرد اما از سوی دیگر منابع دولت برای اجرای طرح‌های شهری ناکافی است.

 

 

وی گفت: در صورت تصویب این طرح در مجلس مشکلات شهرداری ها کاهش می یابد و از اتهامات کسب درآمد۵۰ درصدی از کمیسیون ماده ۱۰۰ رها می شوند.

 

دنیامالی در ادامه یکی از مشکلات انزلی را عدم تحقق طرح تفصیلی شهر عنوان کرد و افزود: یکی از طرح های تصویب نشده در طرح تفصیلی میزان حریم تالاب و دریا و موانع میراث فرهنگی در انزلی است که این شهر را در حالت انقباض قرار داده است.

 

«اسماعیل میر غضنفری» نیز با تقدیر از تلاش‌های «مهدی خلیلی» سرپرست شهرداری انزلی و شورای اسلامی این شهر برای انتخاب به موقع شهردار، گفت: شما به این شهردار اعتماد کردید ما هم در ادامه این مسیر همراه شما خواهیم بود تا این اعتماد پررنگ تر شود.

 

فرماندار انزلی به شهردار توصیه کرد صلاح شهر را در چارچوب قانون انجام دهد و اظهار داشت: مردم از حاشیه ها خسته شده و نیازمند اصلاحات کلی در مدیریت شهری هستند، فرماندار نیز در این راه با اقتدار و قدرت کامل در کنار شما قرار می گیرد.

 

وی سپس پرسنل و همکاران شهرداری را بازوان اجرایی این دستگاه دانست و تاکید کرد: نسبت به پرداخت حقوق و مزایای آنها موظف هستید و باید تعهداتی که در طول ماه های اخیر شهرداری برای خود تکلیف کرده و نتوانسته انجام دهد را اجرایی کنید.

 

میرغضنفری انزلی را یکی مقاصد گردشگری و توریسم عنوان کرد و افزود: در بحث ساخت و سازها اقدامات غیر معمولی صورت گرفته که باید اصلاح شود. 

کد خبر 965172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha