امر به معروف و نهی از منکر مهمترین شاخص دولت اسلامی است

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین شاخص دولت اسلامی است، گفت: متاسفانه فساد اخلاقی و مالی در جامعه افزایش یافته است و برای پاک کردن فساد در جامعه باید به سمت امر به معروف و نهی از منکر برویم.

حجت الاسلام «سید محمد معلمی» به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ریشه اصلی همه واجبات در دین مبین اسلام محسوب می شود و به واسطه همین فریضه واجب الهی است که نماز، حج، روزه و سایر واجبات برپا می شود.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باعث ریشه کن شدن هر نوع فسادی می شود، گفت: علت اصلی قیام امام حسین(علیه السلام) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود چرا که فساد مالی و اخلاقی در آن زمان بین دستگاه حکومتی رشد کرده بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: ترک کردن و فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) باعث روی کار آمدن حکومت یزیدیان شد و به همین دلیل امام حسین(علیه السلام) قیام کرد تا ماهیت آن دستگاه حکومتی ظالم یزیدی روشن شود.

 

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین شاخص دولت اسلامی است، افزود: عمده فرمایشات امام علی (علیه السلام) حول محور امر به معروف و نهی از منکر است و برای جلوگیری از به وجود آمدن فساد باید مسئولان و مردم به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پایه اصلی حکومت اسلامی توجه داشته باشند.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه متاسفانه فساد اخلاقی و مالی در جامعه افزایش یافته است، ادامه داد: این فسادهای موجود به خاطر این است که می گوییم به من چه اما اگر دغدغه و نگرانی نسبت به فسادها داشته باشیم باید به سمت برطرف کردن مشکلات یعنی امر به معروف و نهی از منکر برویم.

 

وی در پایان اظهار داشت: کاسبان ارتباط بسیاری با مردم دارند و در حیطه کار خود می توانند با امر به معروف و نهی از منکر جلوی احتکار و گران فروشی را بگیرند و با لحن خوش می توانیم فردی را از انجام منکرات باز داریم.

کد خبر 965245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha