بسته های معیشتی و بهداشتی اوقاف مازندران در سبد نیازمندان جاگیر شد

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی در استان، گفت: توزیع ۹۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات، خیران و بقاع متبرکه به نیازمندان مازندرانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(5شهریور) در مراسم توزیع سبد کالا در مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران با اشاره به اینکه عمده کار اوقاف در طول سال به ماه محرم و صفر اختصاص دارد، اظهار کرد: بیشترین اجرای نیات واقفین مربوط به عزادارای سیدالشهدا امام حسین(ع) است همچنین ۸۰ درصد موقوفات در مازندران مقید به مکان و زمان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: توزیع سبد کالا را در چندین شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایام محرم و  در راستای عمل به اجرای امینانه نیت واقف در قالب طرح شمیم حسینی اجرا کردیم، این طرح مختص به یک شهر و منطقه نیست.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی افزود: در همه شهرستان های مازندران از دهه اول محرم تا آخرین روز از ماه صفر توزیع بسته های معیشتی را خواهیم داشت، تا به امروز هم ۹۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در سطح استان تهیه و توزیع شد.

 

وی به همکاری همه‌جانبه خیران و مسئولان در راستای اجرای طرح کمک مومنانه اشاره و تاکید کرد: هیات‌ها نیز همکاری خوبی داشتند، ولی درب برخی از مساجد و تکایا در این ایام بسته شد که صحیح نیست، لازم است با رعایت موارد بهداشتی درهای مساجد به روی عزاداران حسینی باز باشد.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با اعلام اینکه درون بسته‌های معیشتی، پک‌های بهداشتی جانمایی شد، گفت: ما هر چه داریم از نگاه پر لطف سیدالشهدا (ع )است، کرونا نباید سدی برای ارتباط ما با حسین (ع) شود.

 

*دستگیری از نیازمندان به زمان خاصی محدود نشود

«عبدالله ولی نژاد» در مراسم توزیع سبد کالا در مصلی امام خمینی(ره) ساری بیان کرد: این سبدهای کالا از محل موقوفات تعذیه و اطعام است،  موقوفات مقید در مساجد و تکایا به تفکیک در سبدها مشخص شده است که مربوط به کدام موقوفه بوده و در کجا باید هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری خاطرنشان کرد: توزیع این بسته ها به عنوان حرکتی نمادین نشان می‌دهد که نشانگر ایثار و از خودگذشتی خیران و واقفینی است که در طول سال‌ها با ما همکاری داشتند.

 

ولی نژاد به فرمایش مقام رهبری در بحث اجرای کمک‌های مومنانه اشاره کرد و گفت: انجام این کار برای ما یک سنت حسنه است، لازم است در طول سال به‌فکر نیازمندان، محرومان و مستمندان باشیم.

کد خبر 965293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha