ضرورت حفظ سلامتی عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی

حمیدی گفت: برای شب های عاشورا و تاسوعا نگرانی وجود دارد و با آگاهی بخشی به مردم باید نسبت به حفظ ضرورت عزاداران حسینی در گرگان تاکید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «محمد حمیدی» صبح امروز (پنجشنبه ۶ شهریور) در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: در هفته دولت با تلاش دستگاه های اجرایی یک هزار و 77 پروژه اقتصادی، عمرانی و اشتغالزا با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

فرماندار گرگان به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: از سوم خرداد برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و تا پایان سال این برنامه ها ادامه دارد و دستگاه های اجرایی در این ایام برنامه های ویژه ای داشته باشند.

 

حمیدی یادآور شد: امسال برنامه های سالگرد دفاع مقدس باید متفاوت تر از سال های گذشته باشد و باید اعتقادی در این زمینه ورود پیدا کنیم و کمیته هایی به این منظور تشکیل شده است.

 

وی به تدوین کتاب دفاع مقدس شهرستان گرگان اشاره کرد و افزود: باید نقش شهرستان گرگان را در دفاع مقدس تدوین کنیم و گرگان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای را ایفاء می کند.

 

فرماندار گرگان متذکر شد: تدوین این کتاب برای آیندگان است و باید نسل آینده بدانند که در هشت سال دفاع مقدس چگونه در برابر دشمنان ایستادگی کردیم.

 

حمیدی بیان کرد: دستورالعمل برگزاری عزاداری برای همه دستگاه ها ارسال شده است و جلسات متعددی برای هیئت امنای مساجد، روحانیون، مداحان و غیره برگزار شده است در شهرستان گرگان نیز هیئت های مذهبی پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و این هیئت ها فرهنگ بالای عزاداری را نشان دادند.

 

فرماندار گرگان ابرازداشت: برای شب های عاشورا و تاسوعا نگرانی ها وجود دارد و اوج عزاداری ها در طول این دو شب است ولی تکلیف داریم که با آگاهی بخشی به مردم از آسیب به عزاداران حسینی و به خطر افتادن سلامت آنها جلوگیری کنیم.

 

وی بیان کرد: بحث نظارت بر اجرای دستورالعمل ایام محرم با نظارت بر اصناف بسیار متفاوت است،عزاداری امام حسین(علیه السلام) ذخیره آخرت است و در این شرایط باید کاری کنیم که عزادار حسینی کمتر دچار آسیب برسد.

 

کد خبر 965305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha