کشت کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

بنیادی گفت: برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «تورج بنیادی» بیان کرد: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی کلزا برای سال زراعی جاری، در استان قزوین برنامه ریزی برای کشت این محصول در سطح 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده که این برنامه کشت کلزا حدود 12 درصد از غلات پاییزه شامل گندم آبی و جو آبی را شامل می شود.

 

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با دفتر دانه های روغنی معاونت وزارت متبوع، مقدار 26 هزار و 547 کیلوگرم از انواع بذرهای کلزا اعم از ارقام هیبرید و ارقام آزاد گرده افشان داخلی وارد استان و در بین شهرستان های تابعه بر اساس سطوح زیر کشت ابلاغی توزیع شده است .

 

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کارگاه ها و کلاس های آموزشی در بین بهره برداران کلزاکار با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است .

 

بنیادی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به اهمیت توسعه کشت کلزا، تأمین بذور با کیفیت با قیمت یارانه ای و همچنین تأمین نهاده های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی فسفاته و پتاسه بر اساس سهمیه ابلاغی در بین شهرستان ها در حال توزیع است.

 

وی گفت: همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز جهاد کشاورزی، کارشناسان پهنه ها برای مشاوره فنی در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران بخش آمادگی لازم را دارند .

 

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بر اساس سوابق و تجربیات سنوات گذشته بهترین زمان کشت کلزا در استان، نیمه دوم شهریور ماه و نیمه اول مهر ماه است.

کد خبر 965370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha