آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار مینودشت

زارع گفت: امروز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در یک هکتار از اراضی شهرستان مینودشت آغاز می شود.

«حبیب الله زارع» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برنج مهمترین محصول تابستان در شهرستان مینودشت به شمار می رود و در حال حاضر زمان برداشت این محصول آغاز شده و اکثر مزارع برداشت مکانیزه را آغاز کردند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی مینودشت ادامه داد: به کشاورزان توصیه می کنم زمانی که رطوبت مزارع به حداقل رسیده نسبت به برداشت محصول اقدام کنند و بهترین زمان برداشت برنج از لحاظ شرایط جوی و آب و هوایی هفته آینده است که مزارع از لحاظ رویشی و میزان رطوبت آماده است.

 

وی تصریح کرد: هفته آینده عملیات اجرایی سال زراعی ۹۹_۱۴۰۰ با انعقاد قرارداد چغندر پاییزه و کلزای کوهستانی آغاز می شود و کشاورزان از روز دوشنبه الی پنج شنبه می توانند با مراجعه به دفاتر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان  نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

 

زارع یادآور شد: همچنین کشاورزان مناطق کوهستانی در راستای کشت کلزا می توانند برای انعقاد قرارداد و دریافت بذر به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی مینودشت خاطرنشان کرد: امروز در شهرستان مینودشت عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار در یک هکتار از اراضی شهرستان آغاز می شود و کشاورزانی که مایل به کشت نهال مثمر در اراضی شیبدار هستند، می توانند تقاضای خود را ارائه کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزانی که مایل به اصلاح باغات خود از طریق عملیات پیوند زیتون و گردو هستند نیز می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی درخواست خود را مطرح کنند تا عملیات اجرایی آن در فصل زمستان انجام شود.

 

کد خبر 965490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha