آغاز مرحله سوم غربالگری و پایش کرونا در آران و بیدگل

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل از آغاز مرحله سوم غربالگری و پایش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

دکتر «اعظم باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: مرحله سوم غربالگری کرونا برای پایش و شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آران وبیدگل آغاز شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل افزود: در این مرحله پایش، پیگیری تلفنی از خانواده ها توسط مراقبین سلامت و بهورزها انجام و نتایج بررسی می شود.

 

باقری در ادامه بیان داشت: شهروندان در صورت دریافت تماس از شماره ۴۰۳۰ از سوی کارشناسان حوزه معاونت بهداشتی، با آنان همکاری کرده و با پاسخ‌گویی در تکمیل فرم‌ها در این غربالگری همچون مراحل قبل، مشارکت فعال کنند.

 

وی با اشاره به افزایش روند بستری های شهرستان آران و بیدگل در طی دو هفته اخیر گفت:  ابتلا به این ویروس در طی چند هفته اخیر بیشتر در گروه های سنی زیر ۱۵ سال و ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است. لذا با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین بازگشایی مدارس از ۱۵شهریور، والدین باید حساسیت بیشتری نسبت به این ویروس به شدت مسری داشته باشند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل تصریح کرد: راه اصلی مقابله با انتشار ویروس کرونا شناسایی بیماران و جداسازی آنان و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است. 

 

باقری خاطر نشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در جلسات عزاداری در قطع زنجیره کرونا بیش از پیش راهگشا خواهد بود./

کد خبر 965497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha