۱۵ مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی در خراسان جنوبی  فعالیت دارند

رضازاده با بیان اینکه ۱۵ مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی در خراسان جنوبی فعالیت دارند، گفت: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۹۸۰ مورد مناسب سازی برای توانبخشان انجام داده ایم تا بهتر بتوانند از امکانات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمیله رضازاده» پیش از ظهر امروز(6 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 226 نفر از حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی در استان استفاده می کردند و اکنون این آمار به 277 نفر رسیده است.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 92 حدود یک هزار و 200 برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در دستور کار داشتیم، ادامه داد: اما اکنون 8هزار و 593 برنامه توانبخشی برای ارئه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در دست اجرا داریم.

 

وی با اشاره به طرح مناسب سازی محیط زندگی و خودرو برای توانبخشان تحت پوشش بهزیستی استان گفت: در سال 92 در این زمینه تنها 45 مورد مناسب سازی انجام شده بود اما از سال 92 تاکنون یک هزار و 980 مورد مناسب سازی برای توانبخشان انجام داده ایم تا بهتر بتوانند از امکانات استفاده کنند.

 

رضازاده با توجه به اینکه از سال 92 تاکنون 735 معلول از خدمات مراکز آموزشی، توانبخشی و حرفه آموزی در استان بهره مند شده اند، افزود: در سال 92 تنها 400 نفر از خدمات این مرکز استفاده کرده بودند و این نشان دهنده اهمیت توجه به موضوع اشتغال و حرفه آموزی معلولان استان است.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 15 مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی در استان فعالیت دارند، ادامه داد: از سال 92 تاکنون 710 معلول در این مراکز تحت مراقبت قرار گرفتند و 14 مرکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل در استان فعالیت می کنند.

 

وی در پایان بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان 3 خانه کوچک معلولین ذهنی از سال 92  تاکنون راه اندازی کرده ایم و 18 هزار و 877 کمیسیون پزشکی برای تعیین نوع و شدت معلولیت در استان تشکیل دادیم.

کد خبر 965527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha