برگزاری نماز ظهر عاشورا در صومعه‌سرا/ دسته روی هیئت ها ممنوع است

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده از برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: دسته روی هیئت ها در تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: برنامه‌های تاسوعا و عاشورا طبق ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه فاصله‌های اجتماعی و زمان‌بندی‌هایی که در مراسم هاست رعایت شود افزود: متولیان مراسم حتما این ضوابط را توجه کنند زیرا سلامت مردم حائز اهیمت است.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: به دلیل اهمیت برگزاری این نماز از همه دست‌اندرکاران انتظار می‌رود که زمینه برگزاری نماز را با ضوابط پروتکل‌های بهداشتی حتما برگزار کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه متولیان امر نماز اول وقت ظهر عاشورا را در فضای باز مساجد و در صورت عدم امکان در فضای مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلا فرمودند، «من کشته نماز هستم» و باید سعی کنیم برای احیای نماز حتما تلاش کنیم.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه با هدف حفظ سلامت جامعه مقرر شد روز تاسوعا و عاشورا مراسم تجمع هیئت های مذهبی برگزار نشود و هرگونه حرکت دستجات در خیابان‌ها ممنوع است خاطرنشان کرد: کسانی که نذر پخت غذا دارند می‌توانند هزینه آن را به صورت بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع کنند و یا غذا را به صورت بسته‌بندی به مردم تحویل دهند تا با خود به منزل ببرند.

 

وی اظهار کرد: به عنوان مسئول اجرایی مراسم عزاداری محرم از کارگروه اجرایی این مراسم و از همه دست اندرکاران مراسم محرم تشکرو قدردانی ویژه می‌شود.

 

 

کد خبر 965597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha