بعد از ۶ ماه در شهرستان پاوه نماز جماعت برپا شد

امام جمعه شهرستان پاوه از برگزاری نماز جماعت بعد از ۶ ماه تعطیلی در مسجد جامع این شهرستان خبر داد و گفت : در جمعه گذشته برای اولین بار نماز جماعت بعد از ۶ ماه تعطیلی مساجد با رعایت پرتکل های بهداشتی در پاوه اقامه شد.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مساجد بعد از گذشت ۶ ماه و بهبود وضعیت پاوه اولین نماز جماعت در جمعه  اقامه شد .

 

وی افزود: در این زمان رویکرد مساجد به سمت کمک به مردم بوده و مرکز تجمع خیرین برای تهیه و توزیع اقلام غذایی و بهداشتی شد .

 

امام جمعه پاوه وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم را با اهمیت دانست و تصریح کرد: مروزه با حفظ و نگهداری مساجد و استفاده از ظرفیت های بی شمار آنها در جهت کمک به معیشت مردم میتوان تاثیر گذار بود.

 

وی از عدم تخصیص اعتبارات به مساجد و مکان های مذهبی یاد کرد و گفت: در سال جاری و گذشته اعتباری برای مکان های مذهبی درنظر گرفته نشده و تنها در سال۹۷مبالغی برای مناطق خصارت دیده از زلزله به شهرستان های ثلاث باباجانی ، سرپل زهاب، جوانرود ، روانسر و پاوه اختصاص داده شد که ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی مساجد تخریب شده شهر پاوه در نظر گرفته شد که از این مقدار نیمی از آن را پرداخت شد.

 

ماموستا قادری توجه انقلاب اسلامی به مساجد را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بیشتر مساجد پاوه از زمان تشکیل انقلاب اسلامی ساخته یا بازسازی شده اند که نسبت به قبل از انقلاب قابل تحسین بوده و از ثمرات جمهوری اسلامی است .

کد خبر 965647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha