۱۷ میلیارد تومان، هزینه  اجرای پنج طرح کشاورزی و دامداری در گلپایگان

گلمحمدی هزینه دوطرح آبیاری نوین در کشاورزی، مرمت قنات و دو واحد بزرگ دامی سبک و سنگین را بیش از ۱۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان «حیدر علی گلمحمدی» در حاشیه بهره برداری از طرح های نوین آبیاری شهرستان گلپایگان با یادآوری اینکه حدود ۸۰ درصد اعتبارات این طرح هایی را دولت می پردازد، گفت: طرح نوین آبیاری در روستای رباط قالقان، ۵۴۷ میلیون تومان هزینه داشته که ۳۲۵ میلیون تومان آن توسط دولت پرداخته شده است و این طرح برای ۳۴ خانوار روستایی اثر گذار است.


مدیر اداره جهاد کشاورزی گلپایگان از نوین سازی آبیاری در بیش از ۷ هزار هکتار شهرستان خبر داد و بیان کرد: اگر استقبال مردم از این طرح و اعتباراتی دولتی ادامه داشته باشد می توان امیدوار بود که چهار یا پنج سال آینده، آبیاری در شهرستان گلپایگان به صورت کامل نوین می شود.


وی در خصوص نوین سازی روش های آبیاری شرکت تعاونی در حسن آباد با ۱۴ خانوار عضو، اظهار کرد: این طرح با اعتبار یک میلیارد تومانی در ۵۲ هکتار انجام شده است که ۶۸۰ میلیون تو مان آن را دولت پرداخت شده است و این شرکت که سال گذشته ۸ هکتار را غرقابی کشت کرده بود، اکنون ۵۲ هکتار را زیر کشت برده است.


گلمحمدی از مرمت و باز سازی قنات روستای شورچه با هزینه حدود یک میلیارد تومانی خبر داد و  مطرح کرد: طرح پرورش هزار راسی  گوسفند داشتی در روستای «تیکن» گلپایگان  با اعتبار یک میلیارد تومانی  و طرح پرواری  سه هزار رأسس دام سنگین در روستای «نیوان نار» با اعتبار 14 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید./

کد خبر 965730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha