انتظار باوری عالمانه است که در عمل بارور می‌شود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به بخش‌هایی از زیارت عاشورا با موضوع انتظار، گفت: انتظار باوری عالمانه است که در عمل بارور می‌شود و کسانی که منتظر هستند باید هم به علم و آگاهی خود بیفزایند و هم شوق و ذوق ظهور را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز در مراسم عزاداری هشتمین روز از ماه محرم که در حیاط حرم حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) هزینه ایمان خود را پرداختند  و شهید شدند، اظهار کرد: معرفت و ثبات از مقامات بزرگی است که انسان‌‌ها به دنبال رسیدن به آن هستند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) دارای مرجعیت علمی، مرجعیت معنوی و مرجعیت سیاسی بودند، افزود: باید به زیارت عاشورا از منظر اینکه ایمان داشته باشیم، با ایمان زندگی کنیم و هزینه آن را بپردازیم، نگاه کنیم.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر خواندن زیارت عاشورا، باید با معنای آن نیز ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: آثار زیارت عاشورا که بیش از یک هزار سال است که خوانده می‌شود، هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی است.

 

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما شیعیان معتقد به وجود منجی زنده و لزوم ارتباط با ایشان هستیم، گفت: هر شیعه باید ارتباط معرفتی و محبتی با امام زمان(عج) داشته باشد و باید تلاش کنیم از دعای امام عصر(عج) بهره مند شویم.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در انتظار، دو موضوع علم و آگاهی و شوق و ذوق مهم است، تصریح کرد: کسانی که منتظر هستند باید هم به علم و آگاهی خود بیفزایند و هم شوق و ذوق ظهور را داشته باشند.

 

وی به بخش هایی از زیارت عاشورا مربوط به موضوع انتظار اشاره و اظهار کرد: انتظار باوری عالمانه است که در عمل بارور می‌شود.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ولایت دارای مراتب متعددی است و هر کس در حد معرفت می‌تواند از این ولایت برخوردار و بهره مند شود، اظهار کرد: ما به عنوان منتظر واقعی باید نسبت به فرامین امام (ع) آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به موضوع خونخواهی در زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: پیرامون خونخواهی بحث‌های مختلفی بیان شده و سوالی که پرسیده می‌شود این است که خونخواهی با رحمت الهی چه سازگاری دارد.

 

وی با بیان اینکه خونخواهی به معنای برخورد با یک جریان ظلم در جامعه بشری است که به مقابله با پیامبران برخاسته است، اظهار کرد: باید دانست که خونخواهی با رحمت، سازش و صلح عادلانه منافاتی ندارد.

 

آیت‌الله رمضانی همچنین به برخی روشنفکران که صلح مطلق را مطرح می‌کنند اشاره کرد و گفت: ما در قرآن، صلح مطلق نداریم بلکه صلح در قرآن، صلح عادلانه است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر صلح با ملاک عدل باشد باید زمینه آن را فراهم کرد، ادامه داد: صلح مطلق یعنی با کسانی که باوری نسبت به باورهای شما ندارند و کافر و مشرک هستند، دوست شویم که این موضوع خلاف مبانی دینی است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: البته سازش برای جلوگیری از ظلم چیز بدی نیست ولی اینکه ظلم و جنایت، کشتار زنان و کودکان و استعمار و استثمار را ببینیم و حرفی نزنیم، اشتباه است.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه در نظم نوین جهانی بحث بردگی و بندگی مدرن مطرح است، خاطرنشان کرد: همه باید در مقابله این تفکر انحرافی بایستند.

کد خبر 965767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha