ظهور ارتباط مستقیمی با واقعه عاشورا دارد 

حجت الاسلام رضا سالاری گفت: بحث ظهور ارتباط مستقیمی با واقعه عاشورا دارد و هنگام ظهور، حضرت ولی عصر(عج) به روضه جدش امام حسین(ع) اشاره می کند و خویش را به گونه ای معرفی می کند که متناسب با شناخت دوره ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۷ شهریور حجت الاسلام «رضا سالاری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن تسلیت پیشاپیش تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: بحث ظهور ارتباط مستقیمی با واقعه عاشورا دارد و هنگام ظهور، حضرت ولی عصر(عج) به روضه جدش امام حسین(ع) اشاره می کند و خویش را به گونه ای معرفی می کند که متناسب با شناخت دوره ظهور است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: با نشستن و دست روی دست گذاشتن ظهور نزدیک نمی شود، ظهور دست یافتنی است باید بلند شد و قفل های ظهور را با حرکت باز کرد و کلید ظهور به عاشورا ارتباط دارد بنابراین عاشورا باید به جهانیان خوب شناسانده شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی فرهنگ حسینی را به جان خرید از کلیه فتنه های آخرالزمان در امان می ماند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: در شرایط کنونی با شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا می بایست روی چند مطلب تاکید کرد؛ اول انگیزه دفاع از دین باید در همه ما مردم و مسئولین قوی شود، دوم همه امکانات کشور برای حفظ دین باید به نحو احسن به کار گرفته شود، سوم این که بصیرت خویش را تقویت کنیم و با ولایت پذیری، به حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام تاسی کنیم، چهارم با نگاه به شعار مذکور یعنی سازش و تسلیم در مقابل یزید زمان راه ندارد، همیشه در مقابل دشمن آماده باشیم.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: دنیا بی سابقه ترین شکست آمریکا در مخالفت با تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا را به چشم خود دید و این برای کشور ما عزت محسوب می شود.

وی اظهار کرد: مدیر کل آژانس بین المللی باید بداند، همکاری کشور ما با آژانس حدودی دارد و اگر آژانس بهانه جویی کند دیگر دلیلی بر همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی وجود ندارد.

حجت الاسلام سالاری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: از فرماندار پرتلاش این شهرستان به دلیل تلاش بی وقفه وی که کمتر در دیگر فرمانداران دیده شده است، تشکر می کنم.

امام جمعه عنبرآبا ضمن تشکر از هیئت مذهبی شهرستان عنبرآباد، ابراز کرو: عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام به نحو مطلوب در شب های محرم برگزار شد و تشکر می کنم از کلیه مسئولین هیئت های مذهبی و مقرر شد روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مراسم عزاداری در گلزار شهدای گمنام از ساعت ۸  الی ۱۰ صبح برگزار شود.

وی با تشکر از شهردار عنبرآباد مبنی بر شروع ساخت بارگاه شهدای گمنام، افزود: از کلیه شهروندان عنبرآبادی و مسئولین خواهش می کنم در تکمیل بارگاه شهدای گمنام گام اساسی بر دارند و این یک وظیفه برای همه ما است.

حجت الاسلام سالاری در خاتمه با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: در جلسه هیئت دولت جان کلام مقام معظم رهبری، تکمیل و تسریع کارهای باقی مانده در این یک سال از عمر دولت بود.

کد خبر 965788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha