بهره برداری طرح انتقال آب از خلیج فارس به یزد و کرمان

خامسی گفت: با راه‌اندازی بزرگترین واحد شیرین‌سازی آب ایران، استان‌های کرمان و یزد از نعمت آب شیرین خلیج فارس بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: با توجه به کمبود آب شیرین در دنیا، همه دولت‌ها از آب شور به روش شیرین‌سازی استفاده می‌کنند که با ساخت دستگاه‌های جدید هزینه این کار از نظر اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: در کشور‌های اطراف ما اعم از امارات، عمان و عربستان سعودی خیلی از این روش استفاده می‌کنند، اما در کشور ما به‌تازگی این کار شروع شده است.

تقی‌زاده خامسی گفت: این کار ابتدا با شیرین‌سازی از طریق دستگاه‌های نمک‌زدایی کوچک محلی یا حتی منطقه‌ای بیشتر در حوزه هرمزگان انجام می‌شد، اما مطالعاتی انجام شده که ۱۷ استان کشور باید از آب دریا برای تامین مابقی آب مورد نیاز خود استفاده کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: تا به امروز مجوز شیرین‌سازی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب برای استان‌ها داده شده و تا دو ماه آینده برای استان کرمان و صنایع سنگین آنجا این طرح به نتیجه می‌رسد و آب  خلیج فارس به این استان منتقل می‌شود./

کد خبر 965790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha