روحیه‌ای که به توسعه کشورکمک می‌کند روحیه انقلابی و مجاهدت است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه کلید اصلی رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی، اشتغال و کاهش ارزش پول ملی در دست تولید است گفت: روحیه‌ای که به مملکت کمک می‌کند روحیه انقلابی و مجاهدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۷ شهریور) هفته دولت را گرامی داشت و اظهار کرد: هفته دولت به خاطر سالروز شهادت شهیدان رجایی و با هنر نامگذاری شده است،  دو شهیدی که با خون خود صدق خدمت خود را به این انقلاب اثبات کردند.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه شهادت این دو عزیز بهانه‌ای است که بگوییم هیچ حکومتی به اندازه ما مورد آماج ترور و جنایت قرار نگرفته است، گفت: خیلی از مردم، کارگزاران خوب نظام، متفکرین و دانشمندانمان قربانیان ترور هستند.



وی تصریح کرد: هیچ دولتی مثل آمریکا پرونده سیاه در زمینه ترور و حمایت از تروریسم نداشته است.



حجت الاسلام محمدیان به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری که به صورت تصویری انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «دولت از فرصت یک ساله برای ترمیم و تصحیح اقدامات ۷ ساله خود اقدام نماید.... طول این دوره، سه فرصت ۱٠٠ روزه بوده است...»



وی با بیان اینکه این دولت در زمان روی کار آمدن به مردم قول داد که طی ۱۰۰ روز خیلی از مشکلات این کشور را حل خواهد کرد، گفت: اما اکنون هفت سال گذشته است و نماینده دولت نباید دست تسلیم بلند کند.



حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه مردم، متدینین، ائمه جماعات هر کدام وظیفه داریم تا دولت را در مسیر درست حمایت کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «کلید اصلی حل مشکلات تولید است» و تاکید داشتند که این کلید را نباید در بیرون از خانه و یا در دست کدخدا به دنبالش بگردیم.


حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: باید نگاه درونی داشته باشیم، این کدخدا متاسفانه قفل های دیگری زد اما قفلی برای ما باز نکرده است.



وی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری کلید اصلی جهت رفع مشکلات معیشتی،  اقتصادی، اشتغال، رفع کاهش ارزش پول ملی vh در دست تولید دانست و اضافه کرد: ما دولت را در مسیر تولید تا جایی که بتوانیم حمایت خواهیم کرد.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه اصول گرا و اصلاح طلب آمدند و از خود پرونده های خوبی به جا نگذاشتند گفت: آن روحیه ای که به مملکت کمک می کند روحیه انقلابی و مجاهدت است، آنهایی که اطرافیان و فامیل را نبینند و رضای خدا و خون شهدا مورد توجه شان باشد.



وی ادامه داد: معمولا تمام دولت ها وقتی نزدیک به پایان ماموریتشان می رسد سعی می کنند دیگران را مورد اتهام قرار دهند، اما امیدواریم در یک سال باقی مانده این دولت بتوانند مشکلات و گره هایی را که وجود داشت و دارد مرتفع کنند.


حجت الاسلام محمدیان همچنین به روز تعاون در هفته پیش رو اشاره و بیان کرد: اگر به مسئله تعاون مخصوصا تعاون روستایی توجه شود و فقط اسمی نباشد می تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان و دامداران و... را برطرف کند.



وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کشاورزان و دامداران در این دوران کرونا متضرر شدند گفت: خوراک دام اکنون مستقیم از رشت توزیع می شود که نواقصی دارد و مشکلات مشهود است که اگر تعاونی فعالی داشته باشیم این مسائل رفع می شود.



وی در ادامه به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و  اظهار کرد: مردم، متدین و محبین اهل بیت (علیه السلام) توانستند یک محرم متفاوت و زیبا را رقم بزنند.



حجت الاسلام محمدیان اظهارکرد: مقام معظم رهبری، مرجع عام شیعه در این دوران کرونا و در این دهه محرم از مردم خواستند که رعایت کنند و انصافا این هیئتی ها و شور حسینی ها توانستند سلامت و معنویت را جمع کنند و صحنه های خوبی را رقم زدند و این نشان می‌دهد که جامعه رشد کرده و رو به جلو در حال حرکت است و در حال کمال صعود می کند.


امام جمعه سنگر بیان کرد: تمام این بیماری ها و گرفتاری ها بی حکمت نیست چرا که خداوند متعال وقتی ما را دچار چیزی می کند در کنار او یک امتحان قرار می دهد و در کنار امتحان رشد است.

کد خبر 965817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha