۷۴ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه ۷۴ درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز(7شهریور) در آیین توزیع بسته‌های کمک مومنانه موقوفات شهرستان جویبار که در مسجد فقیه‌محله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال بیشترین خدماتی که اوقاف به جامعه می‌دهد در ایام محرم و صفر و بعد از آن در ماه رمضان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا حدود 90 هزار سبد کالا تحت عنوان شمیم حسینی در قرارگاه سیدالشهدا اوقاف مازندران از محل عوائد موقوفات تهیه و در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تبرکات امام حسین(ع) که توسط اوقاف اهدا می‌شود برای همه عزاداران است، بیان کرد: در سال‌های قبل مردم بر سر سفره امام حسین(ع) از غذای نذری استفاده می‌کردند اما امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند، تحت سبدهایی که آماده شده توزیع می‌شود.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها 74 درصد از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: در این ایام در برخی از شهرستان‌ها روزانه در حال توزیع 500 - 700 بسته غذایی در بین هیات ها و مردم در تکایا و حسینه‌ها هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موقوفات مقید به مکان و زمان است، یادآور شد:  این یعنی موقوفات باید در همان جا که نیت شده اجرای نیت شود و از لحاظ شرعی مجاز نیست در جای دیگر استفاده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نیروهای سپاه و بسیج همواره همراه با اوقاف بوده‌اند و در کمک‌های مومنانه خدمات ارزشمندی به جامعه داشته‌اند، گفت: سپاه یک روز در سوریه یک روز در لبنان و امروز هم در کنار مردم ایران و کمک به آنان است، امروز در کنار یکدیگر همدلی ایجاد شده برای نوکری مردم و ما به این نوکری افتخار می‌کنیم.

کد خبر 965829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha