حضرت ابالفضل العباس(ع) به عنوان نماد حق طلبی در میان شیعیان شناخته شد

امام جمعه شیروان گفت: حضرت ابالفضل العباس(ع) در روز تاسوعا با ایثار و رشادت خویش در تاریخ اسلام ماندگار و به عنوان نماد حق طلبی در میان شیعیان شناخته شد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این والامقام همواره سفارش حضرت علی(ع) پدر بزرگوار خویش مبنی بر اینكه همواره در كنار برادر خود امام حسین(ع) باشد، به خاطر داشت و اینگونه از یاران اصلی این امام همام در قیام كربلا شد. 

 


امام جمعه شیروان بیان کرد: به همین دلیل روز تاسوعا ملقب به نام حضرت ابوالفضل(ع) است تا شیعیان شجاعت، گذشت و جوانمردی را از ایشان بیاموزند و جهادگران حقیقی مسیر الهی را بازشناسند.

 


حجت الاسلام تکمیلی بیان کرد: روز تاسوعا به جهت ابعاد معنوی و منحصر به فردی كه از زوایای تاریخ كربلا نشان می دهد، گواهی شجاعت، آزادگی و حقانیت امام حسین(ع) به شمار می رود و نزد شیعیان از اهمیت فراوانی برخوردار است، اینک شیعیان با وجود گذر سالیان متمادی از واقعه كربلا همواره كرامت و عزت خاندان اهل بیت(ع) را ارج می نهند و ندای «هیهات من الذله» را سر می دهند و در عزای یاران با وفای سومین ستاره آسمان امامت به سوگواری می پردازند.

 


رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان عنوان کرد: تاسوعا روزی است كه امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان از طرف سپاهیان یزید محاصره شدند و با وجود اینكه آب به روی صحابه و خاندان سومین امام شیعیان(ع) بسته شده بود اما آنان با اراده و ایمان خود در برابر این مصایب ایستادند تا آرمان و هدف خود را از این نهضت بزرگ به همگان نشان دهند.

 


حجت الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: روز نهم محرم در واقع سرآغازی برای شهادت بود كه در آن سرنوشت رهروان حق و حقیقت آشكار شد و گروهی انسان پاك سرشت در ساعتی مانده به قیام عاشورا با درك نهضت امام حسین(ع) از لشگر دشمن به سپاهیان اسلام پیوستند و قدم در مسیر قرب الهی گذاشتند.

 

وی تصریح کرد: اهمیت روز تاسوعا به هدف های قیام كربلا یعنی اخلاص، ایثار، شهامت و شجاعت بازمی گردد، این نهضت از جهت های مختلف قابل توجه است، ایشان برای احیای سنت پیامبر اكرم(ص) به مبارزه با دشمن مبادرت ورزید، این مهم سبب شد تا سیدالشهدا(ع) با همه اهل بیت(ع) به رویارویی با لشگر یزید بپردازد تا اهمیت نهضت خویش را به همگان یادآور شود.

 


وی اظهار داشت: باید دانست در كنار مبارزه با یك حكومت خلاف شرع، رویارویی با باطل و تایید امر به معروف و نهی از منكر از ویژگی های قابل توجه این قیام محسوب می شود. 

 


وی افزود: قیام امام حسین(ع) در برابر لشگری بود كه می دانست از نظر فیزیكی توان مقابله با آنها وجود ندارد اما هدف برای امام سوم شیعیان، احیای اسلام ناب محمدی بود، بنابراین خود و یاران خویش را برای شهادت آماده كرد چرا كه این مبارزه باعث می شد دین و مذهبی كه با آزادگی به دست آمده بود، دگربار احیا شود و اینگونه اسلام جانی دوباره بگیرد. 

 


حجت الاسلام تکمیلی بیان کرد: سومین امام شیعیان(ع) در روز تاسوعا با علم به قدرت لشگر یزید به یاران حاضر در كربلا گفت كه آماده اسارت و شهادت باشند زیرا این قیام در جهان تاثیر خواهد داشت، برای ایشان مسلم بود كه شكست ظاهری سپاهیان اسلام اتفاق خواهد افتاد اما آن به معنای یك پیروزی بزرگ در تاریخ خواهد بود.

 


وی ادامه داد: مردم ایران به علت احترام و ارزشی كه برای هدف های امام حسین(ع) به عنوان پاسدار ارزش های دین و اسلام قایل هستند به سوگواری برای ایشان و یاران باوفای آن امام همام می پردازند و این راهی است كه امام حسین(ع) با شهادت خود برای آینده اسلام و مسلمانان ترسیم كرد.

 

 

 

کد خبر 965888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha