اهمیت روز تاسوعا به اهداف قیام کربلا باز می گردد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: اهمیت روز تاسوعا به هدف های قیام کربلا یعنی اخلاص، ایثار، شهامت و شجاعت بازمی گردد.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: نهضت حسینی از جهت های مختلف قابل توجه است، امام برای احیای سنت پیامبر اکرم(ص) به مبارزه با دشمن مبادرت ورزید، این مهم سبب شد تا سیدالشهدا(ع) با همه اهل بیت(ع) به رویارویی با لشگر یزید بپردازد تا اهمیت نهضت خویش را به همگان یادآور شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: باید دانست در کنار مبارزه با یک حکومت خلاف شرع، رویارویی با باطل و تایید امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های قابل توجه این قیام محسوب می شود، این ویژگی ها در واقع سبب ماندگاری این نهضت بزرگ در طول سده های متمادی شده است و باعث شد، آزادگان تاریخ و انسان های آزاد اندیش با پیروی از ویژگی های واقعه عاشورا به هدایت و ارشاد ملت ها همت گمارند.

 


حجت الاسلام عزیزی عنوان کرد: شاید مهم ترین درسی که بتوان از روز تاسوعا آموخت، این باشد که در این روز بیش از پیش شجاعت و شهامت حضرت ابوالفضل(ع) آشکار شد و همگان دریافتند، این بزرگوار پشتیبان محکم و یاور امام حسین(ع) در لحظه های سخت و دشوار است.

 


وی خاطرنشان کرد: تاسوعا مهلتی به شمار می رفت تا امام حسین(ع) و یاران او با خدا راز و نیاز کنند و سومین امام شیعیان(ع) بتواند سفارش های لازم را به صحابه خویش انجام دهد و ذهن آنان را روشن سازد.

 


وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(ع) با پیام بصیرت، ولایت‌مداری، جهاد، شهادت و دفاع از حریم حق و امامت ثابت کرد که پایمردی و جانفشانی تنها با زبان نیست، بلکه باید از عمق جان در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز، تجلی یابد و با جهاد و شهادت نشان داده شود.

 

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: اوج بصیرت ایشان در نهضت تاسوعا و عاشورا به تصویر کشیده شد که با وجود تهدیدها و تطمیع‌های دشمنان و مخالفان بعد از دریافت امان‌نامه با بصیرت از آن امتحان دشوار، سربلند بیرون آمد و با تمام توان از حریم امامت و ولایت دفاع کرد،  در عصر حاضر نیز رزمندگان دفاع مقدس با الهام از ایثارگری های حضرت عباس(ع) با بذل جان خود از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حمایت کردند.با گذشت چهارده سده، هنوز همه‌ جانبازان، این امام والامقام را الگوی خود قرار می دهند.

 


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: مهمترین و اصلی ترین فضیلت حضرت عباس(ع) را باید در ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر و امام زمان خویش دانست که در نهایت با شهادت در نبرد بزرگ حق علیه باطل پیام خود یعنی وفاداری به ولایت و امامت را در تاریخ اسلام جاودانه کرد، شرایطی که حضرت عباس(ع) در آن روزگار داشت، مشابه وضعیتی بود که رزمندگان دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی داشتند، از این رو ایشان به نوعی پیشگام و پیشقدم در امر آسیب دیدگی جسمی تا مرحله شهادت هستند.

 

وی گفت: رشادت های حضرت ابوالفضل(ع) سرمشق و الگوی جانبازان دفاع مقدس قرار دارد و همچنین از نظر ولایتمداری نیز الگوی بزرگی برای آنان به شمار می رفت.

 

 

 

کد خبر 965903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha