نحوه برگزاری عزاداری امسال  شور حسینی را همراه با شعور نشان داد

حجت‌الاسلام حسن‌‌زاده با بیان اینکه نحوه برگزاری عزاداری امسال به همه شور حسینی همراه با شعور حسینی را نشان داد گفت: این نوع عزاداری به همه ثابت کرد که عزاداری محرم تنها یک سنت رسیده از پدران نیست بلکه هدفی بزرگ همراه با معرفت و ثبات است.

«حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: آنچه که ما در روایات و احادیث داریم روز عاشورا روز حزن و اندوه عمومی برای همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان است، افرادی که با تاریخ آشنایی دارند این روز بزرگ را به‌عنوان روز عزاداری همراه با امام زمان می‌دانند.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان افزود: عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) درس‌های بسیاری را در خود نهفته است که باید با تفسیر و تحقیق همه این درس‌ها را در زندگی خود جریان دهیم.

 

وی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده از شیوع ویروس کرونا تکلیف شرعی عدم برگزاری مراسم و تجمع‌های بزرگ است که هیئت‌های مذهبی به خوبی توانستند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کنند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نحوه برگزاری عزاداری امسال به همه نشان داد که شور حسینی همراه با شعور حسینی است اذعان داشت: این نوع عزاداری به همه جهان ثابت کرد که عزاداری محرم تنها یک سنت رسیده از پدران نیست بلکه هدفی بزرگ همراه با معرفت و ثبات است.

 

وی عنوان کرد: ما دعای بسیاری را در عزاداری امام حسین (ع) می‌خوانیم که جمله معروف «یالیتنی کنت معکم» نیز همواره میان شیعیان گفته می‌شود، باید در عاشورا به خود بنگریم که گفتن این جمله چقدر با واقعیت نزدکی دارد که اگر در آن واقعه همراه امام بودیم ایا به نصرت ایشان می‌رفتیم؟

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یاد آور شد: روز عاشورا روز حزن و اندوه است و در روایت آمده است که در این روز اشتغال به غیر از عزاداری کراهت دارد، در روز عاشورا با فکر کردن در اهداف قیام حسینی ابعاد مختلف این قیام بزرگ تاریخی را برای خود بازگویی کنیم.

 

کد خبر 965963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha