نماز  ظهرعاشورا باید با رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی  برپا شود

آیت‌الله حیدری بر لزوم برگزاری نماز ظهر عاشورا در شرایط کنونی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: باید با تمام توان در حفظ و گرامیداشت موضوع نماز تلاش کنیم.

«آیت‌الله محسن حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر (ص) آمده که نماز ستون اسلام است و از آنجایی که امام حسین (ع) بر این مهم آگاه بود که هدف اصلی یزید و آل امیه از بردن اسلام و اصل اسلام، همان نماز است، نماز ظهر عاشورا را به صورت علنی برپا کردند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قطعا امام (ع) می‌توانست در همان بحبوحه خطرناک جنگ نماز را به صورت مخفی و در آرامش در یکی از خیمه‌ها برپا دارد، اما آنچه باعث شد ایشان نماز را به صورت علنی برپا کند و خود و یارانش را به خطر بیندازد تنها حفظ و تثبیت اصل نماز بود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه ما اکنون برپایی شعار حسینی بوده که همان اصل اسلام و نماز است اضافه کرد: در شرایط کنونی نماز ظهر عاشورا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شود؛ ما باید با تمام توان در حفظ و گرامیداشت موضوع نماز تلاش کنیم و بهترین روش این است که در فضای باز و به صورت جماعت برپا شود.

 

امام جمعه موقت اهواز ابراز کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان اصل دین و اسلام را هدف هجمه‌های خود قرار داده‌اند و تنها هدف آنها فراموشی هویت دینی است، بنابراین باید با تمام قوا برای مقابله با این هجمه تلاش کنیم و ذره‌ای عقب ننشینیم.

 

وی در پایان یاد آور شد: در روایات آمده که مستحب است عزاداران در روز عاشورا امساک کرده و هنگام ظهر همزمان با شهادت امام حسین (ع) با آب افطار کنند، خواندن زیارت عاشورا به عزاداری از جمله توصیه‌های دینی در این روز است.

 

کد خبر 965965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha